Υποτιτλισμοί των καλύτερων βίντεο του Youtube

 

 


Τι κέρδισα από τη γιόγκα
(Αλληλογραφία με jaimelenoir σχετικά με το βίντεό μου

"Τι είναι ο Ινδουισμός" )

         

         jaimelenoir
         Σε λίγες μέρες φεύγω για Ινδία και το βίντεό σου με βοήθησε πολύ να κατανοήσω, σε κάποιο βαθμό βέβαια, τις βασικές αρχές του Ινδουισμού. Έχω δυο απορίες και θα 'θελα αν μπορείς να με βοηθήσεις. Αν μέσω των αέναων μετενσαρκώσεων κάποιος γίνει φυτό ή έντομο ας πούμε, πώς μπορεί να "βελτιώσει" τη θέση του ώστε να φτάσει να ενωθεί με το Θείο; Και δεύτερον: Όσοι αποτεφρώνονται στο Βαρανάσι ώστε ν' αποφύγουν τον συνεχή κύκλο των μετενσαρκώσεων στην ουσία "κόβουν δρόμο"; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για ό,τι έχεις κάνει. Πίστεψέ με... ξέρω πόση προσπάθεια απαιτεί μια σωστή μετάφραση.

         Κίμων
         jaimelenoir γράφεις:
         «Αν μέσω των αέναων μετενσαρκώσεων κάποιος γίνει φυτό ή έντομο ας πούμε, πώς μπορεί να "βελτιώσει" τη θέση του ώστε να φτάσει να ενωθεί με το Θείο;»
         Απ' όσο καταλαβαίνω, η περίπτωση να γίνει κάποιος μια κατώτερη μορφή ζωής συμβαίνει εξαιρετικά σπάνια, και θα κρατήσει απλά για μια περιορισμένη περίοδο για να έχει μια συγκεκριμένη εμπειρία. Δεν νομίζω πως είναι κάτι που αφορά τους περισσότερους από εμάς. Νομίζω χρειάζεται απλά να ρωτήσουμε τον εαυτό μας αν το μοτίβο της σκέψης και της ψυχολογίας μας αντανακλά περισσότερο τον ψυχισμό ενός ανθρώπου ή ενός ζώου. Αν το δεύτερο, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να ζήσουμε σε ανάλογο σώμα σε κάποια στιγμή, ως μέρος έκφρασης του συγκεκριμένου ζωώδους ψυχισμού. Αυτό γίνεται επειδή εμείς το φέρνουμε/έλκουμε στον εαυτό μας μέσα από τη νοοτροπία μας, όχι για να μας ενώσει με τον Θεό. Για να ενωθούμε με τον Θεό και να "βελτιώσουμε" τη θέση μας χρειάζεται να έχουμε την ανάλογη νοοτροπία. Σε κάθε περίπτωση, είτε προχωρούμε προς τον Θεό (την τελειότητα) είτε απομακρυνόμαστε από αυτόν, θερίζουμε ό,τι σπέρνουμε, βιώνουμε ό,τι έλκουμε στον εαυτό μας. Σε βάθος χρόνου, οι εμπειρίες και η ευτυχία ή οι απογοητεύσεις που βιώνουμε, μας διδάσκουν τι μας προωθεί και τι μας καθυστερεί στην πορεία μας προς τη σοφία και την ολοκλήρωση.
         «Και δεύτερον: Όσοι αποτεφρώνονται στο Βαρανάσι ώστε ν' αποφύγουν τον συνεχή κύκλο των μετενσαρκώσεων στην ουσία "κόβουν δρόμο"; »
         Όχι, δεν νομίζω. Νομίζω πως αυτό είναι απλά μια θρησκευτική προκατάληψη. "Κόβεις δρόμο" όταν παίρνεις τον ίσιο δρόμο της ειλικρίνειας και της τιμιότητας, μάλλον παρά τον ελικοειδή δρόμο που σε πηγαίνει δεξιά και αριστερά σε παράταιρους στόχους που δεν σε οδηγούν στο πεπρωμένο σου. Αν είσαι ειλικρινής προς τον εαυτό σου, βλέπεις τι σε πηγαίνει πού και γίνεσαι πιο σύντομος στην προσέγγιση της ψυχοπνευματικής σου ολοκλήρωσης.
         Αν πας στην Ινδία, σου συστήνω θερμά να επισκεφτείς αυτό το μέρος και να ακούσεις ομιλίες του Σουάμι Νιράντζαν (Swami Niranjanananda), ενός φωτεινού πνευματικού δασκάλου.
        
http://www.biharyoga.net/bihar-school-of-yoga/visit-ashram/

         jaimelenoir
         Δεν έχω λόγια να σ' ευχαριστήσω που μπήκες στον κόπο να μου εξηγήσεις αναλυτικά για τις απορίες μου. Θα προσπαθήσω να βρω χρόνο να τον επισκεφθώ. Φεύγω μεθαύριο με πολύ ανυπομονησία και μεγάλες προσδοκίες. Σ' ευχαριστώ και πάλι και θα σου μεταφέρω τις εντυπώσεις μου όταν επιστρέψω.

         Κίμων
         Επειδή θα ήθελα οι προσδοκίες σου να απαντηθούν, θα σου μεταφέρω, στο λίγο χρόνο που μας μένει μέχρι να φύγεις, κάτι από τις δικές μου προσδοκίες και το πώς απαντήθηκαν.
         Η ουσία της ινδουιστικής θρησκείας είναι η φώτιση. Απ' εκεί και πέρα, όπως και άλλες θρησκείες (και κατ' εξοχήν η δική μας, ο χριστιανισμός) μπορεί να έχει προσμίξεις που πιο πολύ εξυπηρετούν την ιερατική κάστα απ' ό,τι τον πιστό, μα εμείς δεν ενδιαφερόμαστε να κάνουμε μια ακαδημαϊκή αξιολόγηση της ινδουιστικής θρησκείας, αλλά μόνο να δούμε τι έχει να μας προσφέρει στην προσπάθειά μας να επιτύχουμε μια ψυχοπνευματική ολοκλήρωση.
         Οι πνευματικοί δάσκαλοι της Ινδίας δεν είναι μέρος της ιερατικής κάστας. Διδάσκουν και χρησιμοποιούν την μυστικιστική πλευρά της θρησκείας για να σε ενώσουν με το βαθύτερο δυναμικό σου. Η δε ηθική που διδάσκουν δεν είναι η παραδοσιακή ινδουιστική (οι γυναίκες κατώτερες από τους άντρες, και διακρίσεις στη βάση της κάστας) αλλά μια οικουμενική ηθική της στοργής και του σεβασμού, της προσφοράς και των καλών προθέσεων.
         Αν τα αρνητικά στοιχεία της παραδοσιακής ινδουιστικής νοοτροπίας είναι εγγενή στη θρησκευτικότητά της ή αν προστέθηκαν αργότερα από κοινωνικούς παράγοντες, είναι ένα ακαδημαϊκό θέμα στο οποίο δεν μπορώ να απαντήσω. Αλλά ποτέ μην πιστέψεις όσους λένε ότι η ινδουιστική θρησκεία είναι δαιμονική επειδή οι βραχμάνοι εκμεταλλεύονται τις κατώτερες κάστες. Αυτή η πολεμική έχει προσυλητιστικούς σκοπούς, να ανακυρήξει την χριστιανική (και δη ενίοτε ειδικά την ορθοδοξία) ως τον μοναδικό δρόμο προς την τελείωση.
         Είναι λοιπόν σημαντικό να προσεγγίσεις τον ινδουισμό μέσα από ανθρώπους που τον ξέρουν στην ουσία του, δηλαδή ως προς τον τρόπο που βοηθά σε αυτή την τελείωση, μάλλον παρά που τον επικρίνουν για τις υποτιθέμενες κοινωνικές αδικίες που προωθεί.
         Στη δική μου περίπτωση, μια που με ρώτησες, έχεις έναν Έλληνα που προσέγγισε τον ινδουισμό σε αυτή τη βάση και δεν έδινε πεντάρα για τις θεολογικές διαμάχες. Τι του πρόσφερε ο ινδουισμός;
         Σίγουρα δεν μου πρόσφερε την οποιαδήποτε "πίστη", με την έννοια της επιταγής να πιστεύω σε θεολογικά κλισέ.
         Μου πρόσφερε τις διδαχές και παραινέσεις πνευματικών δασκάλων, τα οποία βρήκα να με εμπνέουν σε εξαιρετικό βαθμό· μου πρόσφερε τη γιόγκα· μου πρόσφερε παραψυχικές εμπειρίες· και τελικά μου πρόσφερε μια μερική ένωση με τον Θεό, μέσα από την ανάληψη στον Ουρανό και τον μετασχηματισμό μέρους της ύλης μου σε πνεύμα.
         Στην ακόλουθη διεύθυνση μπορείς να παρακολουθήσεις μια ομιλία μου στην οποία περιγράφω αναλυτικά αυτή την τελευταία εμπειρία, την ανάληψη στον Ουρανό.
        
https://www.youtube.com/watch?v=X-1fHlmcCVY
         Είναι η πιο σημαντική γιατί μετασχημάτισε μόνιμα μέρος του νου και της ύλης μου, κάνοντάς με ένα πιο πνευματικό ον.
         Κάτι που μονάχα ακροθιγώς αναφέρω στην ίδια την ομιλία, είναι πως η εμπειρία αυτή μού δόθηκε από τον πνευματικό μου δάσκαλο, όταν με επισκέφτηκε μέσα στο όνειρό μου (στον ύπνο μου), με πλησίασε και με άγγιξε στον ώμο. Τότε πέρασε μέσα μου μέρος της πνευματικής του (Του) ενέργειας, η οποία προκάλεσε τον μετασχηματισμό.
         Η ενέργεια αυτή, που μετασχηματίζει τους μαθητές, περνά από τον εκάστοτε διδάσκαλο στον διάδοχό του. Ο διάδοχος του διδασκάλου μου είναι ο Σουάμι Νιράντζαν και έχεις και αυτός αυτή την ενέργεια.
         Μια φίλη μου, που με επισκέφτηκε στην Ινδία όταν έκανα μεταπτυχιακό στη γιόγκα εκεί, γνώρισε τον Νιράντζαν εκεί, προσευχήθηκε σε αυτόν όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, και την επισκέφτηκε στον ύπνο της.
         Μια άλλη γυναίκα, μαθήτριά μου στη γιόγκα, στο πρώτο της μάθημα σε γυμναστήριο μαζί μου, έκανε τις ασκήσεις αναπνοής που είχα δείξει στους μαθητές και, όρθια και εντελώς ξύπνια, τον είδε μπροστά της (με κλειστά μάτια) να της εξηγεί ακριβώς πώς έπρεπε να κάνει την άσκηση. Χωρίς να τον ξέρει.
         Στα δύο χρόνια που έμεινα στην Ινδία κάνοντας το μεταπτυχιακό, άκουγα ομιλίες του Νιράντζαν, μέσα στο πανεπιστήμιο (ο ίδιος δημιούργησε το πανεπιστήμιο, που ανήκει μισό σε αυτόν και μισό στο ινδικό κράτος) δύο φορές τη βδομάδα. Έπλεα σε πελάγη ευτυχίας λόγω του φιλοσοφικού βάθους, της εκφραστικής τελειότητας, αλλά και της απίθανης ικανότητας που είχε να δημιουργεί γύρω του μια σχεδόν "απτή" ατμόσφαιρα στοργής και αγάπης. Αυτό ήταν κάτι μαγικό…
         Έχω ανεβασμένες στο διαδίκτυο κάποιες ομιλίες του Νιράντζαν, και στις ανοίγω για λίγες μέρες να τις δεις (κανονικά είναι DVD copyright και δεν επιτρέπονται στο διαδίκτυο). Είναι ομιλίες του σεμιναρίου που έκανε στο κέντρο γιόγκα του στην Ελλάδα. Το κέντρο γιόγκα λέγεται Σατυανάντασραμ Ελλάδας και ιδρυτής του είναι η Swami Sivamurti Saraswati, φωτισμένη μαθήτρια του διδασκάλου μου. Αυτή θα μπορούσε να σου παρέχει περισσότερη έμπνευση όταν γυρίσεις στην Ελλάδα μετά το ταξίδι σου. Είναι πραγματικά… κα-τα-πλη-κτι-κή…
         www.youtubetranslations.gr/Swami_Niranjan_A.htm
         Σου συνιστώ να επισκεφτείς το μέρος που σου πρότεινα, σε κάθε περίπτωση. Σίγουρα θα κερδίσεις κάτι. Ελπίζω πως θα έχει τρέχουσες ομιλίες του που θα μπορείς να παρακολουθήσεις, την συγκεκριμένη περίοδο. Αν δεν μπορέσεις να μείνεις μέσα στον χώρο, υπάρχουν διάφορα ξενοδοχεία στην περιοχή.

         Στην Ινδία πάμε για πνευματικό δάσκαλο. Δεν πάμε για να δούμε απλά τα αξιοθέατα. Αυτός είναι τουρισμός, όχι πνευματική αναζήτηση. Αν πας στην Ινδία και δεν δεις πνευματικούς δασκάλους, το δυναμικό της επίσκεψής σου θα έχει μείνει ατελέσφορο. Στην περίπτωση του Σουάμι Νιράντζαν και της συγκεκριμένης πνευματικής παράδοσης, έχεις πνευματικούς δασκάλους, φωτισμένους, ένας εκ των οποίων ζει και διδάσκει μόνιμα στην Ελλάδα. Αυτό δεν θα το βρεις σε καμιά άλλη παράδοση.
         Εκμεταλλεύσου το! Την Sivamurti την γνώρισα πριν 33 χρόνια, και αλληλεπίδρασα πολύ μαζί της, ενίοτε ως μεταφραστής της. Τώρα θα πρέπει να είναι καμιά εβδομηνταριά χρονών. Αύριο μπορεί να μην υπάρχει πια. Εκμεταλλεύσου τις ευκαιρίες – είναι σπάνιες, και προσπερνούν με εκατό χιλιόμετρα την ώρα.

         Σουάμι Σατυανάντα ( ο διδάσκαλός μου, τώρα έχει πεθάνει, αλλά ζει και επικοινωνεί μαζί μας από το υπερπέραν. Επικοινώνησε έτσι με μια γυναίκα που μου έγραψε στην ιστοσελίδα μου, παρόμοια όπως μου έγραψες εσύ· δεν γνώριζε ούτε αυτόν ούτε τη Σατυανάντα Γιόγκα, και μου έγραψε απλά ζητώντας μου να επιμεληθώ ένα βιβλίο της με πνευματικό περιεχόμενο)
        
Σουάμι Νιράντζαν (ο διάδοχός του και τωρινός εμπνευστής της οργάνωσης παγκοσμίως, με έδρα την Ινδία)
         Swami Sivamurti (φωτισμένη μαθήτρια του διδασκάλου μου, εμπνεύστρια του Σατυανάντασραμ Ελλάδας, με έδρα την Παιανία Αττικής· στο βίντεο του Νιράντζαν μπορείς να τη δεις να κάθεται δίπλα του)

         Σημείωσε το εμαιλ μου: yogaexploration@yahoo.gr


         Άδραξε τις ευκαιρίες!
         Περνούν με τριακόσια χιλιόμετρα την ώρα, και χάνονται πριν καταλάβεις τι συνέβη.
         Χωρίς αυτές, η ζωή είναι μουγκή, μαλθακή και στείρα.