Υποτιτλισμοί των καλύτερων βίντεο του Youtube

 

 


Γιόγκα για παιδιά - επιτρέπεται;


 

Ένα κέντρο γιόγκα στο Μαρούσι πρόσφερε ένα πρόγραμμα οικογενειακής γιόγκα και έστειλε σε γονείς το ακόλουθο διαφημιστικό εμαιλ:

 

Αγαπητοί Γονείς,

Το Κέντρο Οικογενειακής Γιόγκα Neo
σάς προσκαλεί στην ανοιχτή ημέρα γνωριμίας και σας παρουσιάζει:
Ένα σχολείο σχεδιασμένο για τα Παιδιά αλλά και για τους Γονείς τους.
(Πρότυπη Ολιστική Εκπαίδευση).
Το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 11:00-13:00
ελάτε στο χώρο μας μαζί με τα παιδιά σας.
Θα  παρουσιάσουμε το Πρωινό Παιδικό Πρόγραμμα για Παιδιά ηλικίας 2 με 5 ετών.
Ένα  παιδαγωγικό πρόγραμμα  που ενώνει τη Συστημική Θεωρία, τη Γιόγκα και εναλλακτικά εκπαιδευτικά συστήματα  με την διαπαιδαγώγηση του παιδιού αλλά και  ολόκληρης της οικογένειας  κατά την πρώτη παιδική ηλικία (2-5ετών).

- Εκπαίδευσε τον εαυτό σου, καθώς εκπαιδεύεις το παιδί σου.
- Μάθε εύκολες και ανώδυνες μεθόδους για να χαίρεσαι περισσότερο την καθημερινότητα.
- Γνώρισε Επικοινωνιακές τεχνικές που βοηθούν τους γονείς:
 
«να μάθουν πώς να μιλάνε ώστε τα παιδιά να τους ακούν
και πώς να τα ακούνε ώστε αυτά να τους μιλούν».

 
Θα υπάρξει:
 Μουσικοκινητικό παιχνίδι
 Θα παίξουμε με τη Γιόγκα,
 Θα φτιάξουμε κατασκευές
 Θα συζητήσουμε
 
 

 Αν σ΄ αυτό το τραγούδι βρίσκεις αξίες που θα ήθελες να έχει το παιδί σου, θα θέλαμε να μας γνωρίσεις.
 
 Τραγούδι Yama & Niyama
Δεν πληγώνω κανέναν
Λέω πάντα την αλήθεια
Παίρνω κάτι, αφού ρωτήσω
Και μοιράζομαι
………
Ξέρω η αγάπη είναι παντού
Στην καρδιά μας και στον νου
Στα λουλούδια και στα πουλιά
Και στα βουνά τα ψηλά
……….
Καθαρή μέσα και έξω
Χαρούμενη με ό,τι έχω
Βοηθάω στη στιγμή
Και διαβάζω πολύ
 ………
Βαθιά μέσα σαν κοιτώ
Όλο τον κόσμο αγαπώ
Είμαι παιδί του σύμπαντος
Και πλημμυρίζω με φως
.......................
Baba Nam Kevalam
(Η Αγάπη είναι παντού)
 
Φιλικά,
Βασιλεία Κουλίδου

 

--------------

 

Κάποια παραλήπτρια προώθησε αυτό το εμαιλ σε περισσότερα άτομα, περίπου σαράντα, δικές της επαφές (κυρίως άτομα που ασχολούνταν με τον εναλλακτικό χώρο), και ένα από αυτά, η Ζωή Μπαλκάμου, έστειλε κατόπιν σε όλους τους παραλήπτες το ακόλουθο μήνυμα:

 

-------

Ζωή Μπαλκάμου

H απάντηση για όσους θέλουν !!

http://www.impantokratoros.gr/67F801A1.el.aspx

-------

(στον παραπάνω σύνδεσμο βρίσκεται άρθρο με κατηγορίες εναντίον της γιόγκα και των Ινδών πνευματικών δασκάλων, γραμμένο από τη χριστιανική εκκλησία)

 


στο οποίο απάντησα (στην ίδια τη Ζωή, με κοινοποίηση στους άλλους παραλήπτες):

 

[Ο αναγνώστης μπορεί αν θέλει να διαβάσει το αντιαιρετικό άρθρο στην παραπάνω διεύθυνση και μετά να συνεχίσει για να διαβάσει την απάντησή μου.]


-------------απάντησή μου-----------------------

 

ΚΙΜΩΝ

Η ουσία του θέματος είναι αυτή: είναι οι γκουρού πραγματικά άγια ή θεία πρόσωπα που σε βοηθούν να ανέβεις πιο κοντά στον ουρανό; Η δική μου εμπειρία είναι ότι αυτό ακριβώς συμβαίνει, όπως εξηγώ στη βιντεοσκοπημένη ομιλία μου «Η ανάληψή μου σε υψηλότερη διάσταση».

Όλα τα άλλα είναι θέμα ερμηνείας και παρερμηνείας και μπορούμε να συζητάμε για αιώνες χωρίς να βγαίνουμε πουθενά. Μπορείς να έχεις την άποψή σου για το Χριστό, αλλά μπορώ κι εγώ να έχω την άποψή μου για το Χριστό. Η άποψή μου θα βγαίνει από τη δική μου εμπειρία της πνευματικότητας, όπως και η δική σου άποψη για τον δικό μου γκουρού θα βγαίνει από τη δική σου εμπειρία της πνευματικότητας. Χωρίς κατηγορίες, χωρίς να αρχίζεις ένα προσωπικό πόλεμο ενάντια σε ανθρώπους με διαφορετική οπτική από τη δική σου, μπορείς να εκθέσεις τη δική σου εμπειρία της πνευματικότητας, να αφήσεις τον κόσμο να εκτεθεί επίσης στη δική μου εμπειρία της πνευματικότητας, και μετά να τον αφήσεις να κρίνει ποια θέση τού ταιριάζει καλύτερα. Χωρίς πλύση εγκεφάλου εναντίον μας στα σχολεία της χώρας, βίντεο στο Youtube που παρουσιάζουν τους πνευματικούς μας δασκάλους ως διαβολικούς, κ.ο.κ. Ζούμε σε μια κοινωνία όπου είναι αναπόφευκτο ότι θα υπάρχουν διάφορες απόψεις και οπτικές. Αν ο Χριστός σού φαίνεται εσένα το μόνο αυθεντικό θείο πρόσωπο και οι χριστιανικές Γραφές το μόνο έγκυρο πνευματικό κείμενο, μπορείς να ακολουθείς αυτά.

Αλλά γιατί θα πρέπει να μιλάς εναντίον μου; Δεν είμαι υποχρεωμένος να θεωρώ τον Χριστό ό,τι τον θεωρείς εσύ. Τιμώντας τον ως θείο πρόσωπο, τιμώ κι εσένα που τον ακολουθείς, κι ελπίζω ότι θα συνεχίσεις να το κάνεις, εφόσον αυτό σε εκφράζει.

Λοιδορώντας τον πνευματικό μου δάσκαλο ως σατανικό, υποτιμάς και λοιδορείς κι εμένα. Και με τους διάφορους εμφανείς καθώς και αφανείς και υπόγειους τρόπους πιέζεις την κοινωνία να απαγορέψει τη δική μου οπτική, να τη δαιμονοποιήσει και να την αφανίσει.

Βρες κάτι καλύτερο να κάνεις από το να σώζεις την κοινωνία από τους «δαίμονες».

Σώσε την ψυχή σου από τους δικούς σου δαίμονες. Βρες εσύ το φως μέσα από το Χριστό. Και στο βαθμό που θα μπορέσεις να λάμψεις, θα ελκύσεις και άλλα άτομα προς αυτόν. Όχι επειδή έχεις, δια της πένας ή του σπαθιού, εξαφανίσει όλους τους «ανταγωνιστές», μα επειδή η δική σου ψυχή, μέσα από τη δική σου ποιότητα, καλεί και έλκει τους άλλους μέσα στη θετικότητα και την αγάπη.

Αλλά ακόμα και αν τα καταφέρεις και ανέβεις, και πάλι δεν θα έρθουν όλοι στο δικό σου ποίμνιο, στο ποίμνιο των χριστιανών αγίων. Γιατί αυτός ο κόσμος είναι μεγάλος και καμία θρησκεία και οπτική δεν μπορεί να έχει μονοπώλιο στις ψυχές των ανθρώπων. Ναι, πιστεύουμε ότι ο πνευματικός δάσκαλος πρέπει να είναι παρόν, να μιλάει μαζί σου και να σε διορθώνει, όταν χρειάζεται. Δεν πιστεύουμε ότι ένα ιερό κείμενο αρκεί. Αλλά αν εσύ μπορείς να αποκτήσεις μια πραγματική σχέση με τον Χριστό και να τον φέρεις ζωντανό μπροστά σου, τότε μπράβο σου.

 

Είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε κι εμείς το ίδιο; Δεν μπορούμε να κάνουμε τις δικές μας επιλογές, να βρούμε εξαρχής ένα ζωντανό πνευματικό δάσκαλο που μας ελκύει στην πνευματικότητα;

Γιατί θα έπρεπε να ακολουθήσουμε τη δική σου συνταγή, τη δική σου οπτική, τις δικές σου απαγορεύσεις, τη δική σου ατραπό;

 

Γιατί θα έπρεπε να ζήσουμε σύμφωνα με τη δική σου ιδεολογία;

 

Όσο για την έκθεση των παιδιών στη γιόγκα, αρκεί να πω ότι τα παιδιά που εκτίθενται στη γιόγκα ποτέ δεν ακούν οτιδήποτε εναντίον των χριστιανών.

Ενώ τα παιδιά που εκτίθενται στον χριστιανισμό, μέσα από το κατηχητικό, τα δημόσια σχολεία κ.ο.κ., εισάγονται σε έναν κόσμο όπου οι Εβραίοι, καθοδηγούμενοι από τον Κύριο (μέσω του Μωυσή και του Ιησού του Ναυή) σκοτώνουν, καίνε και βιάζουν στην Παλαιστίνη, κατακαίνε και αφανίζουν ολόκληρες πόλεις, ενώ οι σημερινοί συνεχιστές τους συνεχίζουν να καυτηριάζουν και να διώκουν, τόσο με εμφανείς όσο και με κρύφιους τρόπους, τους «αιρετικούς», τους «ειδωλολάτρες» και τους «οπαδούς των διαφόρων αντιχριστιανικών δοξασιών» και να δένουν τον κόσμο στην αλυσίδα του φανατισμού τους.

 

Κι επειδή εσείς οι χριστιανοί δατυμπανίζετε ότι η γιόγκα κάνει κακό στην σωματική και ψυχολογική υγεία και βλάπτει τα παιδιά, μπορείς να επισκεφτείς την ιστοσελίδα μου http://www.youtubetranslations.gr/45_pop_up.htm , όπου στο πλαίσιο της δημοσίευσής μου «Είναι η γιόγκα σατανική λατρεία ή προσφέρει πνευματικότητα και υγεία;» έχω μεταφράσει τις θέσεις των μεγαλύτερων ιατρικών οργανισμών στον κόσμο, όπου δηλώνεται σαφώς ότι η γιόγκα συνεισφέρει θετικά στην σωματική και ψυχολογική υγεία.

Βάλε (με αντιγραφή-επικόλληση) στο ψαχτήρι στην προαναφερθείσα σελίδα τη φράση:

Β. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ

ΣΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

 

και σκέψου.

 

Κίμων Πετρόχειλος

http://www.youtubetranslations.gr

Yποτιτλισμοί των Καλύτερων Βίντεο του Youtube



---------------

Η Ζωή Μπαλκάμου μού απάντησε, με κοινοποίηση σε όλους τους παραλήπτες:

Ζωή Μπαλκάμου
Κίμωνα από ό,τι βλέπω το πήρες πολύ προσωπικά. Δεν σε παρεξηγώ γιατί μάλλον σε ενδιαφέρει και επαγγελματικά το θέμα. Σέβομαι τις απόψεις σου, τις δικές σου και όλου του κόσμου, όπου και εάν τοποθετείται ο καθένας. Δημοκρατία λέμε ...άλλωστε ότι έχουμε. Ας υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για να στέκεται (μμ...;) αυτός ο κόσμος. Το ζητούμενο όπως είπες και εσύ είναι να βρει ο καθένας την ψυχική του ανάταση και Σωτηρία !
Σου εύχομαι προσωπικά και σε όλους ξεχωριστά να βρείτε τον δρόμο σας χωρίς εμπάθειες και ιδεολογικές διαφορές που κάνουν τον κόσμο σκληρότερο και μονόπλευρο.
Δεν θα σου ξανά απαντήσω, μην με παρεξηγήσεις.
ΖΩΗ

Της απάντησα, επίσης με κοινοποίηση:

ΚΙΜΩΝ
«Σέβομαι τις απόψεις σου, τις δικές σου και όλου του κόσμου, όπου και εάν τοποθετείται ο καθένας.»
Αν σέβεσαι τις απόψεις μου, τότε γιατί στέλνεις σε 46 άτομα ένα εμαιλ που λέει ότι τα άτομα που σχετίζονται με τη γιόγκα «διαστρεβλώνουν τα αγιογραφικά χωρία και τα ιστορικά γεγονότα» «για λόγους σκοπιμότητας» και προσπαθούν να παραπλανήσουν τους ανθρώπους παρουσιάζοντάς τους την «ἱνδουϊστικῆ καί Βουδδιστικῆ θρησκευτικότητα ὡς λύση στά τεράστια ὑπαρξιακά καί πνευματικά ἀδιέξοδα»; Θεωρείς ότι ο Χριστός είναι μια λύση σε αυτά τα αδιέξοδα και ότι η πίστη σου αξίζει τον σεβασμό των άλλων, όπως και τον σεβασμό του κράτους, που θα πρέπει να τον διδάσκει στα σχολεία. Αλλά όταν οι άνθρωποι ασχολούνται με ένα σύστημα που δεν συνδέεται με το χριστιανισμό, διαδίδεις ότι διαστρεβλώνουν την αλήθεια και παραπλανούν τους άλλους. Και αν κάποιος από αυτούς διαμαρτυρηθεί, απαντάς δημόσια ότι το κάνει για οικονομικό κίνητρο και ότι ας είναι καλά, δεν θα του ξανααπαντήσεις.
Κι όσο για τα επιστημονικά στοιχεία που σου έστειλε για να υπερασπιστεί όχι απλά το επάγγελμά του, αλλά την ίδια την τοποθέτησή του προς τη ζωή, την ίδια την αγάπη και τη φιλοσοφία και τον τρόπο ζωής που τον εμψυχώνει και τον βοηθά να εμψυχώνει και άλλους και να τους προσφέρει, δεν λες κουβέντα. Από όλους τους ορθόδοξους που περνούν από το σάιτ μου και γράφουν ότι η γιόγκα είναι του σατανά, ούτε ένας δεν απάντησε πώς συμβαίνει τότε να είναι τόσο καλά εδραιωμένη επιστημονικά.

Κανονίζω διάλεξη για τη γιόγκα στο πανεπιστήμιο όπου φοιτούσα και πάει ο ορθόδοξος Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων στον διευθυντή και του λέει ότι το πρόγραμμα πρέπει να ακυρωθεί, γιατί έλαβε από το αντιαιρετικό γραφείο της εκκλησίας (φαξ που το είδα με τα μάτια μου) μια λίστα με όλες τις πνευματικές οργανώσεις στην Ελλάδα που δεν σχετίζονται με το χριστιανισμό (από διαλογισμό μέχρι βελονισμό). Είναι η ώρα να γίνει η διάλεξη, αρχίζουν να μαζεύονται εκατοντάδες άτομα για μια ομιλία που διαφήμιζα προσωπικά για καιρό, και αυτός έρχεται στην αίθουσα και λέει ότι πρέπει να ακυρώσουμε την ομιλία.
Η ομιλήτρια έχει ήδη έρθει.
Έκτοτε απαγορεύεται ρητά στο πανεπιστήμιο να ξαναμπεί οποιοσδήποτε ομιλητής μιλά για κάτι «εναλλακτικό». Προσπάθησα να φέρω κι άλλους. Μου απαγορεύτηκε.

Διδάσκω διαλογισμό σε ένα γυμναστήριο και λέω: «Αισθανθείτε ένα φως να γεμίζει την ύπαρξή σας» και γίνεται ολόκληρη φασαρία από μια ορθόδοξη, καταστρέφοντας το μάθημα, η οποία φωνάζει ότι πρόκειται για το φως του σατανά και αυτά που κάνω είναι αντιχριστιανικά.

Πάω να διδάξω γιόγκα σε άλλο γυμναστήριο, στην Αγία Παρασκευή, και μου λέει ο υπεύθυνος ότι έλαβε επιστολή από τα αντιαιρετικά σας γραφεία στον Πειραιά που λέει ότι η γιόγκα είναι διαβολική και κατά του Αγίου Πνεύματος και να μην επιτρέπεται η διδασκαλία της στα γυμναστήρια.
Οι συγγραφείς της παρακάτω επιστολής σαφώς και, μέσα στο πνεύμα της χριστιανικής αγάπης, μού εύχονται το καλύτερο (όπως κι εσύ, που διαδίδεις τα συγγράμματά τους). Αλλά πώς εύχεσαι το καλύτερο για κάποιον τον οποίο όχι μόνο σταματάς επαγγελματικά, αλλά καταγγέλλεις ηθικά ως λαοπλάνο; Πώς σέβεσαι το δικαίωμά του να ζήσει και να προωθήσει τα πιστεύω του και τις πρακτικές του (που είναι μάλιστα επιστημονικά εδραιωμένες) μέσα σε μια ελεύθερη και (υποτίθεται) ανεξίθρησκη κοινωνία; Σε ποια βάση τον κατακρίνεις και τον καυτηριάζεις; Ποιος σου ζήτησε την άποψη για την ηθική του και τα κίνητρά του;



Πες μου ειλικρινά, εσύ συμφωνείς όταν τα αντιαιρετικά σας γραφεία στέλνουν σε όλη την Αττική άρθρα σαν το ακόλουθο, προκειμένου να εμποδίσουν τη διδασκαλία της γιόγκα;
Θα πρέπει να συμφωνείς. Γιατί κι εσύ το ίδιο κάνεις. Γιατί προσπαθείς να εμποδίσεις το κέντρο γιόγκα του Αμαρουσίου από το να διδάξει γιόγκα; Γιατί λασπολογείς και καταδιώκεις, και τελικά βρίσκεις καταφύγιο στην «χριστιανική αγάπη» και περνάς στη σιωπή;


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΟΓΚΑ
ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΟΡΙΑ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Η Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς, με αφορμή την ύπαρξη κέντρων γιόγκα στα γεωγραφικά όριά της, ενημερώνει τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ότι η Γιόγκα δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την ορθόδοξη πνευματικότητα.
Η Γιόγκα ετυμολογικά προέρχεται από το σανσκριτικό yuj, που σημαίνει σύζευξη και ένωση του ανθρώπου με το απρόσωπο Απόλυτο Ένα του Ινδουισμού και των ανατολικών θρησκειών. Επομένως η γιόγκα δεν είναι απλή και αθώα μέθοδος χαλάρωσης, δεν είναι τρόπος αποβολής του άγχους, δεν είναι μέθοδος σωματικής ευεξίας, όπως διαφημίζεται, αλλά στάδιο του ινδουιστικού διαλογισμού που συνδέεται με την αντιχριστιανική θεωρία της μετεμψύχωσης.
Στις διάφορες σχολές Γιόγκα διαπιστώνουμε την άμεση εξάρτηση των ασκουμένων από ινδουιστή δάσκαλο (γκουρού) που τους καθοδηγεί και τους αλλάζει το ορθόδοξο χριστιανικό τους όνομα.
Οι διάφορες τεχνικές της γιόγκα δεν έχουν σχέση με την επιστήμη, αντίθετα έχουν τα χαρακτηριστικά της μαγείας.
Η ενασχόληση με τη γιόγκα κρύβει ψυχικούς και σωματικούς κινδύνους.
Η «Νέα Εποχή του Υδροχόου», που πολεμά την Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν, την Ορθοδοξία μας, κατακλύζει τη χώρα μας με την προβολή της Γιόγκα για να παραπλανήσει με το δαιμονικό δόγμα πως οι θρησκείες είναι ίδιοι δρόμοι που οδηγούν στον ίδιο σκοπό.
Καλούμε τους ορθόδοξους χριστιανούς και κυρίως τους νέους ν’ αντισταθούν στα ιδεολογικά προστάγματα της Νέας Τάξης Πραγμάτων, να συνδεθούν με την ενορία τους και τους Ιερείς τους για να γνωρίσουν την ορθόδοξη άσκηση και πνευματικότητα.
Η ενασχόληση με τη Γιόγκα είναι για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ασυμβίβαστη με τη διδασκαλία και τα δόγματα της Πίστεώς τους.
Η ενασχόληση με τη Γιόγκα είναι άρνηση της Ορθοδόξου Πίστεως και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.




«Σου εύχομαι προσωπικά και σε όλους ξεχωριστά να βρείτε τον δρόμο σας χωρίς εμπάθειες και ιδεολογικές διαφορές που κάνουν τον κόσμο σκληρότερο και μονόπλευρο.»

Τον δρόμο μας τον έχουμε βρει. Είναι ακριβώς αυτός που καταδιώκετε και προσπαθείτε να απαγορέψετε, που περιγράφετε ως σατανικό και παραπλανητικό, αντιεπιστημονικό και βλάσφημο.

Η ελεύθερη πνευματικότητα δεν πρόκειται να σταματήσει. Ο μελλοντικός κόσμος δεν θα είναι χριστιανικός. Δεν θα φεύγουν στο μέλλον στρατοί και ιεραποστολές στα πέρατα του κόσμου. Δεν θα γίνονται πόλεμοι με το σπαθί ή την πένα. Διαφορετικές ατραποί θα συμβιώνουν αρμονικά μέσα σε μια κοινωνία όπου η πνευματικότητα θα είναι θέμα επιλογής.

 


---------

Τότε μού έγραψε η κυρία που είχε προωθήσει το αρχικό διαφημιστικό μήνυμα από το κέντρο γιόγκα, για να μου ζητήσει, αν συνεχίσει αυτή η ανταλλαγή, να μην κοινοποιείται στις δικές της επαφές. Μου έγραψε τα εξής:


Καλησπέρα Κίμωνα,
Διάβασα λίγο την αλληλογραφία που είχατε με τη Ζωη και ήθελα να σε παρακαλέσω αν είναι να συνεχιστεί, να μείνει μεταξύ σας. Επείδή είναι δική μου ευθύνη η κατά λάθος κοινωποίηση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων όλων αυτών των ανθρώπων, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να τους αφήσεις εξω από ολο αυτό.
Αν θες μπορεις να τα στέλνεις σε μένα.
Σε ευχαριστώ


Της έγραψα τα εξής:

ΚΙΜΩΝ
Γεια σου Πηνελόπη
Δεν μου εκφράζεις τι σε ενόχλησε στο γράμμα μου. Αισθάνομαι ότι λέω τη γυμνή αλήθεια σχετικά με τον τρόπο που ο χριστιανισμός λειτουργεί στην Ελλάδα. Η αλήθεια δεν μπορεί να είναι πάντα ευχάριστη, ωστόσο είναι το κίνητρο που μετρά, δηλαδή η επιθυμία για την επιλογή μιας πνευματικής νοοτροπίας που είναι αυθεντική και γόνιμη, ηθική και σεβόμενη τις πνευματικές αναζητήσεις των συνανθρώπων μας. Μιας νοοτροπίας που δεν είναι επιθετική, μονοπωλιακή, συμφεροντολογική και δογματική. Η διήγηση των προσωπικών μου εμπειριών παρέχει μια "εκ των έσω" οπτική που συνεισφέρει στον στοχασμό ως προς το γιατί η Ελλάδα έχει την πνευματική φτώχεια που έχει. Αν και το στυλ γραψίματός μου είναι αυστηρό, δεν αισθάνομαι ότι καθιστά ακατάλληλο υλικό. Όποιος αδιαφορεί, στεναχωριέται ή σοκάρεται από αυτό, μπορεί να το αγνοήσει. Λαμβάνουμε διάφορα email που κάνουν κριτική του οικονομικού μας βίου, γιατί να μην λάβουμε και ένα που κρίνει τον πνευματικό μας βίο;

Μήπως αν διάβαζες όλο το email, η άποψή σου θα μεταβαλλόταν;

Όπως και να 'χει, θα κάνω όπως επιθυμείς.

Κίμων

Υ.Γ. 1 [...]

Υ.Γ.2 Δεν πρόκειται για μια προσωπική κόντρα, αλλά για την παρουσίαση μιας αντίθεσης ανάμεσα σε δύο θεμελιακά αντίθετους τρόπους προσέγγισης της πνευματικότητας. Την χριστιανική προσέγγιση την είδαμε, με τις Ιερές Εξετάσεις, τα βασανιστήρια των αλλόθρησκων (των Ελλήνων κυρίως αλλά και άλλων) στον βυζαντινό κόσμο, τις αντιαιρετικές απαλοιφές πληθυσμών. Ακόμα και σήμερα, πάω να ακούσω την ομιλία του Ράβι Σάνκαρ στο θέατρο στην Αθήνα και βρίσκουμε ότι οι ορθόδοξοι έπεισαν τον διευθυντή του θεάτρου να κλείσει την αίθουσα για να μην ακούσει ο κόσμος τον διδάσκαλο. Έρχεται ο δικός μου γκούρου στην Ελλάδα, του βάζουν δυναμίτη στο αμάξι. Πάει η Λίτζια να ψωνίσει κάπου και πιάνει συζήτηση με την πωλήτρια. Η πωλήτρια την ρωτάει αν κάνει γυμναστική, η Λίτζια λέει ότι κάνει γιόγκα. Της λέει η πωλήτρια ότι άκουσε πολλά πράγματα αρνητικά για τη γιόγκα στο χριστιανικό κανάλι. Οι μαθητές της γιόγκα έχουν προβλήματα στο σπίτι τους, γιατί κάποια οικογενειακά μέλη δεν "εγκρίνουν" τη δραστηριότητά τους.

Ζούμε σε μια συγκεκριμένη κοινωνία η οποία έχει μια πνευματική τύφλα, μια επιθετικότητα, μια απροθυμία να είναι ειλικρινής, φιλελεύθερη, ανεκτική και στοχαστική. Αυτά τα πράγματα τα συζητάω και τα φέρνω στην επίγνωση του κόσμου που διαβάζει αυτά που γράφω. Γιατί χρειάζεται να αλλάξουμε. Χρειάζεται να αλλάξουμε το χαρακτήρα μας, τη νοοτροπία μας, να αντιληφθούμε τι έχει συμβεί και η Ελλάδα έχει χάσει τον πνευματικό προσανατολισμό που είχε στους αρχαίους χρόνους. Είμαστε όλοι μέρος αυτού του κοινωνικού περιβάλλοντος και χρειάζεται να αντιληφθούμε τα λάθη μας, να μετανοήσουμε, να αναρωτηθούμε και να αναζητήσουμε ένα φως έξω από το παρόν σκοτάδι μας.

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα πάντα με το χαμόγελο, χωρίς κριτική, χωρίς αντιπαράθεση, χωρίς πόνο και πίκρα. Αλλά αυτό που πρέπει να μας καθοδηγεί δεν είναι καθαυτή η απόρριψη των σφαλμάτων του άλλου, αλλά η δημιουργία μιας θετικής, βαθιάς και εποικοδομητικής κοινωνικής ατμόσφαιρας. Χρειάζεται όμως και να περάσουμε από το στάδιο της κριτικής. Τόσο κοινωνικά όσο και ατομικά, η κριτική είναι αναντικατάστατη για την αλλαγή νοοτροπίας και την στροφή προς μια φωτεινή πραγματικότητα.

Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιους μπορεί να τους σοκάρει να αντιληφθούν τον "γεμάτο αγάπη" χριστιανισμό ως το επιθετικό μοντέλο πεποιθήσεων που πράγματι είναι. Αλλά δεν είναι δυνατό να κρίνουμε μόνο την οικονομία και την πολιτική και να είμαστε σιωπηλοί και αμέτοχοι στην πνευματική ζωή. Πώς διαχειριζόμαστε τις πνευματικές μας ανάγκες ως κοινωνία; Τι ερεθίσματα αφήνουμε τον εαυτό μας να λάβει; Ποιες δυνατότητες προσφέρουμε στα παιδιά μας να αναπτυχθούν ψυχικά και να ανέβουν υψηλότερα στη σκάλα της ύπαρξης; Τι μας σταματά; Ποιοι είναι οι κοινωνικοί και οι εσωτερικοί μας παράγοντες που στέκονται τροχοπέδη μπροστά στον αναγκαίο στόχο;

Τι θα πρέπει να καταστρέψουμε, να μεταβάλουμε, να ακυρώσουμε, να κατακρίνουμε και να καταρρίψουμε, ώστε να αναμορφώσουμε τον εσωτερικό και εξωτερικό μας κόσμο;

Ακριβώς όπως η προσωπική μας ανάπτυξη χρειάζεται την αυτοκριτική μας, ομοίως η κοινωνική μας ανάπτυξη χρειάζεται την αυτοκριτική μας ως κοινωνίας. Τούτο σημαίνει ότι αντιλαμβανόμαστε τα λάθη μας, την ανειλικρίνειά μας, τη διπλοπροσωπία μας, την προδοσία μας προς την κοινωνία, την προδοσία μας προς τον ίδιο τον ανώτερο, αρμονικότερο και πνευματικά υποσχόμενο νου μας, και αποφασίζουμε συλλογικά να κάνουμε μια νέα αρχή, μια νέα επιλογή και να χαράξουμε μια νέα γραμμή πάνω στην άμμο της μοίρας μας.



Απλά σκέψου για λίγο την καταιγιστική κοινωνική κριτική που έκαναν οι φεμινίστριες στα μέσα του εικοστού αιώνα. Είχαν ένα ουσιώδη και υψηλό στόχο - να αλλάξουν την ίδια τη νοοτροπία του άντρα και τον τρόπο που τις έβλεπε και προσπαθούσε να τις περιορίσει μέσα στις κοινωνικές διαδικασίες. Στο βαθμό που οι φεμινίστριες προσπαθούσαν να μην είναι φανατισμένες αλλά να κρίνουν τα γεγονότα ορθά και δίκαια, θα έλεγες ότι έπραξαν εσφαλμένα; Είτε πρόκειται για τον φαλλοκράτη άντρα, είτε για τον φανατικό και σοβινιστή χριστιανό, που νομίζει ότι χρέος του είναι να απαλείψει από τον κόσμο τις άλλες πνευματικές προσεγγίσεις, με το σπαθί ή με την πένα, ποιος είναι ο δικός μας ρόλος; Δεν είναι εδώ να θέσουμε τα όρια, να ευαισθητοποιήσουμε στο φιλοσοφικό υπόβαθρο και στα ιστορικά γεγονότα, και να καλέσουμε για μια δίκαιη, αρμονική και φιλάδελφη συνύπαρξη εντός μιας αγαπημένης κοινωνίας;

Και πώς θα το κάνουμε αυτό δίχως να καταδείξουμε και να καταγγείλουμε τις πράξεις του μίσους, να ξεσκεπάσουμε το λύκο που κρύβεται πίσω από τη χριστιανική προβιά της αγάπης;

 

----------
Απάντησε:

Kαλημέρα Κίμωνα..

Εμένα δε με ενοχλούν αυτά που γράφεις. Ίσα ίσα... Απλά επειδή έστειλα το μήνυμα με τις διευθύνσεις όλων σε κοινή θέα και μπορεί να μη θέλουν να λαμβάνουν τόσα μηνύματα από κάποιους που δεν γνωρίζουν.... Νοιώθω κάπως υπεύθυνη... Καταλαβες?

Πηνελόπη

--------
Παράλληλα με την παραπάνω ανταλλαγή, εστάλη από έναν παραλήπτη με κοινοποίηση σε όλους τους παραλήπτες το ακόλουθο εμαιλ:

n.mitsakakis@utoronto.ca
Ομολογώ ότι είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικός ο διάλογος γύρω από γιόγκι, χριστούς κι αποστόλους, σατανάδες, βουδιστές, ινδουιστές, τη θεά Κάλι κλπ.
Δεν ξέρω τι άποψη έχουνε οι υπόλοιποι 40 κάτι, αλλά εγώ προσωπικά θα το εκτιμούσα εάν με αφήνατε απ' έξω...
Cheers, namaste, amin κλπ...
Νικόλας

 

---------
Μετά από μερικές μέρες έστειλα σε όλους τους παραλήπτες email με τίτλο:
Πρόσκληση στον ιστοχώρο "Υποτιτλισμοί των Καλύτερων Βίντεο του Youtube"

ΚΙΜΩΝ
         Αγαπητοί φίλοι,
         σας προσκαλώ στον ιστοχώρο μου www.YoutubeTranslations.gr  - Υποτιτλισμοί των Καλύτερων Βίντεο του Youtube. Είναι ο μόνος ιστοχώρος στην Ελλάδα (και, απ' όσο ξέρω, και στο εξωτερικό) ο οποίος προσφέρει, σε μετάφραση από τα αγγλικά, πνευματικό υλικό σε μορφή βίντεο. Όταν λέω «πνευματικό» υλικό, εννοώ ερεθίσματα που δυναμώνουν μέσα μας τη διαίσθηση ότι υπάρχει μία πλευρά ή διάσταση στην ύπαρξή μας, που είναι ανεπηρέαστη από το φόβο του θανάτου, το άγχος για την επιβίωση, τις αρρώστιες και τις αδυναμίες του σώματος, τις θλίψεις της υλικής ζωής. Είναι, από τη φύση της, αιώνια, ανεξάρτητη και ευδαίμων, πλήρης μέσα στον εαυτό της.
           Αυτό, βέβαια, δεν είναι προφανές στην καθημερινή ζωή. Προσπαθώντας να διατηρήσουμε την υλική ζωή, εμπλεκόμαστε σε καταστάσεις αγχογόνες και θλιβερές, σε αδιέξοδα και σε λύπες. Αναρωτιόμαστε πώς θα αλλάξει η κυβέρνηση ή πώς θα σταματήσει η επέλαση της παγκοσμιοποίησης, όμως ποτέ δεν αναρωτιόμαστε γιατί, ευθύς εξαρχής, είμαστε θνητοί. Δεν μπορούμε να το αναρωτηθούμε αυτό γιατί, από τη στιγμή ήδη που γεννηθήκαμε, η ψυχική ανάγκη για την ύλη ήταν το πιο χαρακτηριστικό μας γνώρισμα. Ως βρέφη κλαίγαμε όταν δεν είχαμε πρόσβαση σε τροφή, αγωνιούσαμε όταν το σώμα μας δεν ήταν σε κάποιο βαθμό άνετο, ανησυχούσαμε για την επιστροφή του προστάτη μας, για το κρύο ή τη ζέστη, για τις χίλιες και μία αιτίες που μας έβγαζαν εκτός ισορροπίας. Είναι στη φύση του ανθρώπινου όντος να αισθάνεται υλικό, θνητό και εξαρτημένο, να διακατέχεται από φόβο και αγωνία, να ορίζεται από τις διάφορες συνθήκες του κόσμου. Και γι' αυτό δεν μπορούμε να υποπτευθούμε πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να απελευθερωθούμε από αυτές τις έμμονες ιδέες, να αναπνεύσουμε έναν αέρα διαφορετικό, να ζήσουμε χωρίς να μας προστάζει το σώμα.
         Παρ' όλα αυτά, ο άνθρωπος δεν είναι σκύλος ή μαϊμού. Έχει τη δυνατότητα να αισθανθεί, μέσα στον ίδιο του το νου, μια πληρότητα και μια δημιουργικότητα που πηγάζουν από ένα μέρος του εαυτού του άλλο από το θνητό σώμα. Απ' εκεί προέρχεται η ζωγραφική, η μουσική και η λογοτεχνία, οι επιστήμες και η φιλοσοφία. Απ' εκεί προέρχεται η έμπνευση, η οποία κάνει το ανθρώπινο είδος να ξεχωρίζει. Έχει ο άνθρωπος σκιρτήματα που είναι άλλα από του ζώου, ανώτερες διαισθήσεις, χαρές και απολαύσεις που δεν οφείλονται στο ποσοστό της ζάχαρης στην τροφή, μήτε στον ήλιο που, διαπερνώντας το τζάμι, ζεσταίνει, μα σε έναν άλλο ήλιο, νοητικό, που θερμαίνει την ίδια την ψυχή και την καρδιά όταν τον αφήνουμε να διαπερνά τα ίδια τα σκοτάδια του νου μας.
         Κι έτσι οι πνευματικές διδασκαλίες είναι αυτές οι εμπνευστικές συμβουλές που δίνονται σε εμάς από ανθρώπους ανώτερης συνειδητοποίησης και μας ενθαρρύνουν να επιτρέψουμε σε αυτή τη νοητική ζωή, στην άυλη πηγή του πλούτου, να μας διαπεράσει και να μας διαμορφώσει.
         Δεν είναι, ωστόσο, ένα εύκολο εγχείρημα αυτό. Ο ίδιος ο Χριστός σταυρώθηκε. Ο ίδιος ο Σωκράτης καταδικάστηκε και δηλητηριάστηκε. Γιατί η στροφή προς την πνευματική αυτή ουσία φέρει κι ένα τίμημα: ότι θα χαλαρώσουμε, θα «ξεσφίξουμε» την ανάγκη μας και τον εναγκαλισμό μας της ύλης. Κι έτσι προκαλείται τρόμος στην ανθρώπινη ψυχή, που προβάλλει ως αντίδραση.
         Είναι ενδιαφέρουσα η πλοήγηση σε ένα τέτοιο ιστοχώρο. Γιατί εκεί μπορείς να δεις τόσο τα αποτελέσματα της έμπνευσης, να νιώσεις τον ενθουσιασμό που αισθάνονται οι άνθρωποι που εκτίθενται σε πνευματικές διδασκαλίες, όσο και να παρατηρήσεις το φόβο τους. Εκεί, ας πούμε, και ειδικά στη διεύθυνση
http://www.youtubetranslations.gr/#!content/11/Μου γράψατε , θα διαβάσετε σχόλια επισκεπτών σαν τα ακόλουθα:

«Ἐχθὲς τὸ βράδυ, ἢ μάλλον τὰ τελευταία βράδια, εἴμαστε συνεχῶς στὸ κανάλι σου, καὶ μαθαίνουμε τὰ ἀπίστευτα καὶ τὰ ὑπέροχα, καὶ ἐπιβεβαιώνουμε ὅλα ὅσα διαβάζαμε ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια. Ἐπιστρέφοντας στὸ σπίτι σὲ σκεπτόμουν, καὶ ἤθελα νὰ σοῦ στείλω ἕνα μήνυμα γιὰ νὰ σὲ εὐχαριστήσουμε ὅλοι μας, γιὰ τὴν οὐσιαστική σου συμβολὴ ὡς πρὸς τὶς ἀλλαγὲς ποὺ βιώνουμε, καὶ πὼς αὐτὲς χάρι ΚΑΙ σὲ ἐσένα, ἔρχονται γιὰ μᾶς μὲ φυσικὸ καὶ ἁπλὸ τρόπο. Γι΄ αὐτὸ λοιπὸν, ἕνα μεγάλο εὐχαριστῶ ἀπὸ ὅλους μας, μέσα ἀπὸ τὴν καρδιά μας. Μεταδίδω σὲ ὅλους ὅσους ἔχουν μέσα τους πρόσφορο ἔδαφος τὶς ὑπέροχες πληροφορίες ποὺ μὲ ἐνθουσιασμὸ παίρνουμε ἀπὸ τὸ φωτεινότατό σου κανάλι, καὶ τοὺς μιλᾶμε γιὰ τὸ ἔργο σου.»
Φίλιππος

«Νιώθω απίστευτη ευγνωμοσύνη για την εργασία σου. Είναι σαν να είμαστε κοντά σου και να μας διδάσκεις μέσω νοητικών εικόνων! Το νιώθω ότι έχω ακόμη πολύ δρόμο και ότι κάτι νέο απλώνεται μπροστά μου! Βελτιώθηκα σαν άνθρωπος, βελτιώθηκαν οι σχέσεις μου με την γυναίκα μου και τους γύρω μου, έχω αλλάξει κατεύθυνση στη ζωή μου και νιώθω ευτυχία με τα πιο απλά πράγματα! Έχω διαβάσει το secret και το κλειδί της ζωής αλλά η μεγάλη αλλαγή έχει γίνει μέσω της δικής σου δουλειάς! Πραγματικά συγκινούμαι με αυτά που σου γράφουν στην ενότητα «Μου γράψατε». Πλέον βλέπω τόση αρνητική ενέργεια στους ανθρώπους γύρω μου και ξέρω ότι δεν μπορώ να κάνω κάτι γιατί βλέπω ότι τους αρέσει να έχουν κλειστά τα μάτια. [...]
Το αγαπημένο μου είναι ο διαλογισμός με το κερί γιατί με βοηθάει πολύ να συγκεντρωθώ.»
Βαγγέλης

Εκεί, επίσης, θα συναντήσετε το ανθρώπινο σπίτι να κλείνει τις πόρτες, να σφαλίζει τα παράθυρα, να κλειδώνει τα παντζούρια, για να μην μπει ο αλλότριος αέρας και ο ήλιος του πνεύματος και αερίσουν, θερμάνουν και εξαγνίσουν το χώρο. Στη διεύθυνση
http://www.youtubetranslations.gr/correspondence.htm θα διαβάσετε τις αλληλογραφίες μου με τους επισκέπτες, οι οποίες αρχίζουν συνήθως ως εξής: Γίνεται κάποιο αρνητικό σχόλιο στο βίντεο. Τα αρνητικά σχόλια υπάγονται σε τρεις κατηγορίες. Στην πρώτη ανήκουν σχόλια του τύπου: «Πιστεύω πως το τάδε που λέει ο ομιλητής δεν συνίσταται πράγματι, γι' αυτό και γι' αυτό το λόγο.» Τέτοιες δηλώσεις συνήθως τις αφήνω ασχολίαστες, αν και περιστασιακά μπορεί να εκφράσω γνώμη. Τα δύο άλλα είδη σχολίων είναι αυτά που παρουσιάζουν ενδιαφέρον από την πλευρά του κλεισίματος και του φόβου της ανθρώπινης ψυχής. Το ένα είδος εκφράζεται από τα άτομα εκείνα που ταυτίζονται ιδεολογικά με την ορθόδοξη Εκκλησία. Τέτοια σχόλια ακολουθούν το ακόλουθο μοτίβο: «Βέβηλοι! Αιρετικοί! Πολέμιοι του χριστιανισμού! Οι γκουρουϊστικές σας πλάνες καθιστούν μεγάλο κίνδυνο για την πνευματική ταυτότητα του έθνους μας! Όλος ο ελληνικός λαός πρέπει να προειδοποιηθεί και να αμυνθεί απέναντι στην επέλαση της Νέας Τάξης Πραγμάτων ή Νέας Εποχής στην αθώα και ανυποψίαστη χριστιανική μας Ελλάδα!»
         Για τέτοια χριστιανορθόδοξα σχόλια δεν θα πω περισσότερα εδώ, τα έχω ήδη σχολιάσει στα δύο προηγούμενα email που σας έστειλα, και τα σχολίασα περαιτέρω σε email που δεν σας κοινοποίησα και βρίσκονται τώρα στη διεύθυνση
www.YoutubeTranslations.gr/90b_pop_up.htm .
         Το άλλο είδος συναισθηματικής αντίδρασης προς την πνευματικότητα έρχεται από το λεγόμενο «αθεϊστή». Δεν λέω «άθεο», διότι πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος είναι «ένθεος», δηλαδή έχει μέσα του, αν και σε μια άγνωστη πλευρά της ύπαρξής του, θείο φως και πνευματική ουσία. Έχει μια άλλη, μη υλική διάσταση. Λέω «αθεϊστή» για να εννοήσω τον άνθρωπο που ταυτίζεται με μια συγκεκριμένη ιδεολογία, αυτήν που λέει ότι δεν έχουμε ψυχή, μια ιδεολογία που, αν και υπήρχε ακόμα και στην εποχή των αρχαίων Ελλήνων σοφιστών, όπως με τον Δημόκριτο και τον Πρωταγόρα, στη νεότερη εποχή συνδέθηκε με τη φυσική του Νεύτωνα και τη βιολογία του Δαρβίνου και εκφράστηκε φιλοσοφικά με τη σχολή των αγγλοσαξόνων. Αυτός ο τύπος σχολίου πηγαίνει ως εξής:
         «Δεν πιστεύω στα μάτια μου! Στην εποχή μας, τη λογική κι επιστημονική, υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που ασχολούνται με το Χριστό, τη θρησκεία, τη μεταφυσική και άλλες γελοιότητες! Έχασα τρία λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο μου για να βλέπω αυτές τις αηδίες!»
         Σκεφτείτε, για παράδειγμα, το σχόλιο που λάβατε πριν λίγες μέρες από τον n.mitsakakis@utoronto.ca, ο οποίος, αναφορικά με τη συζήτηση για το κατά πόσο θα ήταν «ok» η ύπαρξη στην Ελλάδα πνευματικών προσεγγίσεων άλλων από τη χριστιανική, έγραψε:

         Ομολογώ ότι είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικός ο διάλογος γύρω από γιόγκι, χριστούς κι αποστόλους, σατανάδες, βουδιστές, ινδουιστές, τη θεά Κάλι κλπ.
         Δεν ξέρω τι άποψη έχουνε οι υπόλοιποι 40 κάτι, αλλά εγώ προσωπικά θα το εκτιμούσα εάν με αφήνατε απ' έξω...
         Cheers, namaste, amin κλπ...
         Νικόλας

Αν θέλει να μείνει «απ' έξω», γιατί διαβάζει το email; Κανείς δεν τον αναγκάζει να το ανοίξει. Μπορεί κάλλιστα να το αφήσει αδιάβαστο (όπως είμαι σίγουρος ότι κάνει με πολλά άλλα). Ή γιατί απλά δεν ζητά απ' τον αποστολέα να μην του ξαναστείλει; Γιατί στέλνει σε 40 «κάτι» άτομα, που δεν μετείχαν καν στη συζήτηση, ένα email που κοροϊδεύει όλες τις θρησκείες; Ήταν «διασκεδαστική» η σταυρική θυσία του Χριστού; Ήταν «διασκεδαστικό» το ότι ο Χριστός δημιούργησε αποστόλους που θα μετέφεραν το μήνυμά του σε πλατιές μάζες κόσμου; Είναι «διασκεδαστικό» όταν ινδουιστές κάνουν δεκαήμερες και εικοσαήμερες νηστείες χωρίς να τρώνε τίποτα ώστε να αυξήσουν την πνευματική τους δύναμη; Είναι «διασκεδαστική» η συζήτηση για το κατά πόσο ο χριστιανισμός θα μπορούσε να συνυπάρξει ειρηνικά με άλλες πνευματικές προσεγγίσεις στην Ελλάδα; Όταν ο πνευματικός μου δάσκαλος ήρθε στην Ελλάδα, του έβαλαν δυναμίτη στο αμάξι. Αν είχε ο ίδιος ανατιναχθεί, κι ο «Νικόλας» ήταν κάπου και το έβλεπε, θα γελούσε;
         Στην τελευταία σειρά, «cheers» είναι η λέξη που φωνάζουν οι Άγγλοι μπεκρούλιακες όταν χτυπάνε το ένα με το άλλο τα ποτήρια με την μπύρα στα μπαρ. «Αμήν» είναι η ιερή λέξη των χριστιανών και «Namaste» η ιερή λέξη των ινδουιστών. Βάζοντάς τα όλα στην ίδια σειρά, ο Νικόλας υπονοεί ότι όσο άξιο σεβασμού είναι το μπεκρούλιασμα στο μπαρ, άλλο τόσο είναι ο Χριστός, οι Απόστολοι, οι χριστιανοί άγιοι, οι ινδουιστές ασκητές, η γιόγκα «και τα λοιπά».
         Αναφέρω αυτό το μήνυμα, που λάβατε όλοι, λόγω του χαρακτηριστικού του γνωρίσματος να είναι εκφρασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επιδέχεται απάντησης. Είναι αντιπροσωπευτικό των σχολίων που γίνονται στον ιστοχώρο. Δεν λένε «πιστεύω ότι οι θρησκείες δεν έχουν νόημα, γι' αυτό και γι' αυτό το λόγο», αλλά ειρωνεύονται και χλευάζουν. Ακριβώς όπως τα βομβαρδιστικά των χριστιανικών κρατών πετούν πάνω από τις διάφορες χώρες του κόσμου για να αφήσουν τη δημοκρατική τους ιδεολογία με τη μορφή ριπτόμενων βομβών, έτσι και ορθόδοξοι και αθεϊστές πετούν σύντομα τις δυσφημιστικές τους κουτσουλιές και μετά χάνονται -ελεύθερα πουλιά- στον ιδεολογικό τους ουρανό. Κι αυτό που προσπαθώ να κάνω στον ιστοχώρο είναι να καλέσω τα πουλιά πίσω και να συζητήσω μαζί τους.
         Οι λίγοι αθεϊστές που θα δεχτούν να συζητήσουν, συνήθως λένε κάποιον αφορισμό, του τύπου: «Ο Δαρβίνος απέδειξε ότι ο άνθρωπος προέρχεται από τους πιθήκους». Τότε θα τους δώσω σύνδεσμο για μια σελίδα όπως αυτή
www.YoutubeTranslations.gr/scientific_quotes_pop_up.htm , όπου έχω μεταφράσει δηλώσεις δεκάδων επιφανών επιστημόνων από τις επιστήμες της ζωής (παλαιοντολογία, βιολογία κλπ.) που περιγράφουν τη θεωρία του Δαρβίνου ως απάτη, ως ένα δόγμα που υπερίσχυσε για λόγους άλλους από την καθαρή επιστημονική αλήθεια. (Θυμηθείτε ότι η όλη ιμπεριαλιστική δραστηριότητα των ευρωπαϊκών κρατών, τα αποτελέσματα της οποίας, στη συνεχιζόμενη μορφή της -αυτή της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης- βιώνουμε κι εμείς οι Έλληνες σήμερα, στηρίχτηκε ιδεολογικά στη θεωρία του Δαρβίνου, στην άποψη ότι είμαστε αποκλειστικά υλικά όντα και ότι στον υλικό κόσμο είναι ο πιο επιτήδειος και ισχυρός που «νικάει», αυτή είναι η φυσική τάξη των πραγμάτων.)
         Ή θα μου απαντήσει ο αθεϊστής ότι η φυσική διδάσκει πως δεν υπάρχει νους, μόνο ύλη, οπότε θα δώσω κάποιον σύνδεσμο σαν αυτόν
www.YoutubeTranslations.gr/quantum_mechanics_pop_up.htm  για να ενημερώσω το άτομο για τις εξελίξεις στην κβαντική φυσική.
         Το όλο εγχείρημα σε αυτές τις συζητήσεις είναι να δείξω ότι η αντίδραση προς την πνευματικότητα δεν συμβαίνει γιατί θέλουμε να υποστηρίξουμε μια Μεγάλη Ιδέα, όπως είναι ο επιστημονικός υλισμός, αλλά γιατί νιώθουμε ένα φόβο προς το ίδιο μας το άγνωστο και υπερβατικό μέρος. Είναι αυτός ο φόβος που μας κάνει να υιοθετούμε μια ειρωνική ή αρνητική προσωπικότητα, να απαξιώνουμε και να αφορίζουμε.
         Ό,τι συμβαίνει στο κοινωνικό επίπεδο, με την άρνηση της πνευματικότητας και τη δυσφήμηση των πνευματικών ανθρώπων και των συμβουλών τους προς εμάς, αντικατοπτρίζει ό,τι συμβαίνει μέσα στην ψυχή του καθενός μας. Από τη μία, ως άνθρωποι, έχουμε σύντομες εμπειρίες μιας φωτεινότητας, μιας διαίσθησης, μιας πηγής χαράς, αρμονίας και ζωής μέσα στο νου μας, από την άλλη βιώνουμε το διαρκή φόβο ότι αν χάσουμε την ύλη, χάσαμε τα πάντα.
         Θυμάμαι μια νύχτα που γύριζα στο σπίτι στις τρεις, αφού είχα περάσει μερικές ώρες με μια γυναίκα ανταλλάσσοντας χάδια. Θυμάμαι που σκεφτόμουν, επαναλάμβανα σαν μάντρα: «Αυτό εδώ είναι το σπίτι μου, η Γη. Το σώμα είναι ο εαυτός μου. Τούτος εδώ είναι ο Παράδεισος. Άλλος Παράδεισος δεν υπάρχει.» Ω, πώς είχα για τόσα χρόνια πλανευτεί, κυνηγώντας τα άπιαστα, όταν η ευτυχία ήταν, κυριολεκτικά, μέσα στα χέρια μου! Ποιος με είχε κοροϊδέψει, ποιος με έπεισε να κυνηγώ τις ιδέες και το πνεύμα, δηλαδή την πνοή, τον αέρα, όταν η σάρκα ήταν τόσο πραγματική, τόσο αληθινή, τόσο ποθητή και τόσο επαρκής; Τι με είχε κάνει να παρανοήσω έτσι την ίδια μου τη φύση, να αμφισβητήσω τον ίδιο τον προφανή υλικό εαυτό μου, να επιδιώξω να πηδήξω στα άστρα όταν θα μπορούσα να πηδήξω στο κρεβάτι και οι ανησυχίες μου να παύσουν...;
         Αλλά δεν παύουν οι ανησυχίες του ανθρώπου. Ο ίδιος ο άνθρωπος που κάποτε πηδούσε στο κρεβάτι, μια μέρα θα σηκωθεί, θα ντυθεί και θα πάρει πάλι το δρόμο του κάτω από τα άστρα.

Σας προσκαλώ στον ιστοχώρο μου
www.YoutubeTranslations.gr  - Υποτιτλισμοί των Καλύτερων Βίντεο του Youtube, για να κάνουμε μαζί αυτή τη διαδρομή. Εκεί θα βρείτε κοντά στα εννιακόσια βίντεο που υποτίτλισα και ένταξα σε είκοσι κατηγορίες. Όσοι από εσάς νιώθετε ένα ενδιαφέρον για το χριστιανισμό, μπορείτε να επισκεφτείτε τη σχετική κατηγορία στη διεύθυνση http://www.youtubetranslations.gr/#!video_cat/23/Διάφορα. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε τις μαγνητοσκοπημένες διηγήσεις ανθρώπων που είδαν το Χριστό ζωντανό μπροστά τους και μίλησαν μαζί του εδώ: http://www.youtubetranslations.gr/ #!writer/23/CBN (Αμερικανικό χριστιανικό τηλεοπτικό κανάλι). Η ομορφιά και η αγάπη που αναδύονται από τις διηγήσεις τους πιστεύω θα αφήσει ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ψυχή σας.
         Όσοι νιώθετε έλξη για διδασκαλίες άλλες από το χριστιανισμό, μπορείτε εναλλακτικά (ή καλύτερα, επιπρόσθετα) να επισκεφτείτε τη διεύθυνση
http://www.youtubetranslations.gr/ #!video_cat/31/Διάφορα για την ινδική πνευματικότητα ή να παρακολουθήσετε τις ομιλίες δεκάδων πνευματικών δασκάλων από την Αμερική και την Ινδία εδώ: http://www.youtubetranslations.gr/#!video_cat/39/Πνευματικοί δάσκαλοι
         Ακολουθείστε τη δική σας φωνή, που σας λέει πώς να πορευτείτε.
         Τις όποιες αντιδράσεις θα νιώσετε, απλά παρατηρείστε τις. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να επηρεαστεί υπερβολικά από το αρνητικό συναισθηματικό τους περιεχόμενο. Αν σας δημιουργήσουν αντιρρήσεις και αμφιβολίες, συζητήστε τις καλοπροαίρετα μαζί μου εδώ:
http://www.youtubetranslations.gr/ #!contact

         Συνεχίστε το δρόμο σας κάτω από το φεγγάρι. Τελικά θα φτάσετε στο στόχο σας, με τον δικό σας τρόπο. Τα παιδιά τού χθες λέγεται ότι πήγαιναν στο σχολειό τραγουδώντας: «Φεγγαράκι μου λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ».
         Αυτή είναι η προσευχή για όλους μας, για κάθε ψυχή που, χαμένη στον κόσμο, λυπημένη μέσα σε αδιέξοδο, προσπαθεί να βρει άκρη. Καθώς πορεύεστε, θυμηθείτε πως είναι οι πιο «ανθρώπινες» ποιότητές μας - η αγνότητα, η καλή προαίρεση προς όλους και η έμπρακτη αγάπη - που συστήνουν το σταθερό θεμέλιο για να εμπεδωθεί κάθε απόπειρα να υψωθούμε πάνω από τον υλικό κόσμο και να έχουμε μια ευτυχία που διαρκεί. Είναι τα γήινα πόδια της στοχαστικότητας και της στοργής που στηρίζουν τον κορμό πάνω από τη γη κι επιτρέπουν στο κεφάλι να περνά τα σύννεφα και να ατενίζει φεγγάρι και ήλιο.


         Είθε να ζήσουμε σε αρμονία και αγάπη μεταξύ μας,
         είθε να ανοίξουμε ανεμπόδιστα το πανί που ταιριάζει στη δική μας βαρκούλα,
         είθε να γελάσουμε ανέμελα, σαν παιδιά,
         καθώς αρμενίζει και βγαίνει στ’ ανοιχτά.


         Κίμων Πετρόχειλος

         www.YoutubeTranslations.gr
         Υποτιτλισμοί των Καλύτερων Βίντεο του Youtube

---------------------------------------

Μετέπειτα σκέψεις


Αλλά ίσως δεν έκανα καλά να πω οτιδήποτε. Ο πνευματικός μου δάσκαλος είπε:

«Ένας σανυάσιν κοιτά όλους ως φίλους που αξίζουν σεβασμό. Ο σανυάσιν χρειάζεται να πετάξει τον “μανδύα της μεγαλοσύνης”. Πρέπει να είναι πιο απαλός από τη χλόη, πιο υπομονετικός από το δέντρο, πιο ανεκτικός από τη γη. Δεν γίνεται να αντεπιτίθεται. Ανέχεται σιωπηλά την αδικία και τη συκοφαντία. Δεν υψώνει μια ισχυρή διαμαρτυρία για την προστασία της δικαιοσύνης.»

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------