Παραθέσεις από γνωστούς επιστήμονες σχετικά με:
τη θεωρία της εξέλιξης, τον σχεδιασμό στη φύση και τον συμπαντικό νου
(βιολόγοι, παλαιοντολόγοι, φυσικοί, μαθηματικοί κλπ.)
(όπου
έκανα ο ίδιος τη μετάφραση, δίνω και το αγγλικό πρωτότυπο)
An honest man, armed with all the knowledge available to us now, could
only state that, in some sense, the origin of life appears at the moment
to be almost a miracle. So many are the conditions which would have had
to have been satisfied to get it going. But this should not be taken to
imply that there are good reasons to believe that it could not have
started on the earth by a perfectly reasonable sequence of fairly
ordinary chemical reactions. The plain fact is that the time available
was too long, the many microenvironments on the earth's surface too
diverse, the various chemical possibilities too numerous and our own
knowledge and imagination too feeble to allow us to be able to unravel
exactly how it might or might not have happened such a long time ago,
especially as we have no experimental evidence from that era to check
our ideas against." (Francis Crick, Life Itself, Its Origin and Nature,
1981, p. 88)
Φράνσις Κρικ (μοριακός βιολόγος, «πατέρας» της
δομής του DNA, νόμπελ ιατρικής): Ένας
ειλικρινής άνθρωπος, εξοπλισμένος με όλη τη γνώση που έχουμε τώρα, δεν
θα μπορούσε παρά να δηλώσει ότι, υπό μία έννοια, η προέλευση της ζωής
μοιάζει αυτή τη στιγμή να αποτελεί σχεδόν ένα θαύμα. Τόσο πολλές θα
έπρεπε να είναι οι συνθήκες που θα έπρεπε να ικανοποιηθούν ώστε να
αρχίσει. Αλλά αυτό δεν υπονοεί ότι υπάρχουν καλοί λόγοι για να
πιστεύουμε ότι δεν θα μπορούσε να είχε αρχίσει στη Γη από μια τελείως
λογική σειρά κανονικών χημικών αντιδράσεων. Το απλό γεγονός είναι ότι ο
χρόνος ήταν τόσο μεγάλος, τα πολλά μικροπεριβάλλοντα στην επιφάνεια της
Γης τόσο ποικίλα, οι διάφορες χημικές πιθανότητες τόσο πολυάριθμες και η
γνώση μας και η φαντασία μας είναι τόσο αδύναμες, ώστε να μην είμαστε σε
θέση να πούμε πώς θα μπορούσε ή δεν θα μπορούσε να είχε συμβεί τόσο
μακριά στο παρελθόν, ιδιαίτερα καθότι δεν έχουμε πειραματικά δεδομένα
από εκείνη την εποχή για να ελέγξουμε τις ιδέες μας.
"Often a cold shudder has run through me, and I have asked myself
whether I may have not devoted myself to a fantasy." (Charles Darwin,
The Life and Letters of Charles Darwin, 1887, Vol. 2, p. 229)
Κάρολος Δαρβίνος:
Συχνά με έχει διαπεράσει μια ανατριχίλα κι έχω αναρωτηθεί αν αφιέρωσα τη
ζωή μου σε μιαν αυταπάτη.
Lavtrup, Saren (γνωστός
εξελικτικός βιολόγος, καθηγητής ζωικής φυσιολογίας στο University of
Umeε στη Σουηδία, συγγραφέας εγχειριδίων βιολογίας, πρόεδρος της
οργάνωσης "Σουηδοί Εξελικτικοί Βιολόγοι"):
«Πιστεύω ότι μία μέρα ο Δαρβινικός μύθος θα χαρακτηριστεί ως η
μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία της επιστήμης.»
(από το βιβλίο του: "Δαρβινισμός: Η διάψευση ενός
μύθου", Darwinism: The refutation of a myth,
New York: Croom Helm)
..we have proffered a collective tacit acceptance of the story of
gradual adaptive change, a story that strengthened and became even more
entrenched as the synthesis took hold. We paleontologists have said that
the history of life supports that interpretation, all the while really
knowing that it does not." (Eldredge, Niles "Time Frames: The Rethinking
of Darwinian Evolution and the Theory of Punctuated Equilibria," Simon &
Schuster: New York NY, 1985, p. 44)
Eldredge, Niles (παλαιοντολόγος, έφορος στο
Τμήμα των Ασπόνδυλων στο Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, καθηγητής
στο City University of New York, συνεργάτης του Stephen Jay Gould και
γνωστός εξελικτικός. Δεν αποδέχεται τις θεωρίες της εξελικτικής
βιολογίας -που βασίζονται στα γονίδια- ως έγκυρο τρόπο εξήγησης της
ανθρώπινης συμπεριφοράς): Παρήχαμε συλλογικά μια σιωπηρή αποδοχή στην αντίληψη της βαθμιαίας
αλλαγής και προσαρμογής, μιαν αντίληψη που δυνάμωσε και παγιώθηκε καθώς
η σύνθεση λάμβανε χώρα. Εμείς οι παλαιοντολόγοι είπαμε ότι η ιστορία της
ζωής υποστηρίζει αυτή την ερμηνεία, ενώ πράγματι γνωρίζαμε ότι δεν το
κάνει.
Professor Harry Rubin, Professor of Molecular Biology and Research
Virologist to the Virus Laboratory, University of California Berkeley
and recipient of numerous prestigious awards, accepts non-Darwinian
evolution but still remarks, “Life, even in bacteria, is too complex to
have occurred by chance.”
Nobelist and evolutionist Dr. Robert
Harry Rubin (καθηγητής μοριακής βιολογίας και
ερευνητής βακτηριολόγος στο Βακτηριολογικό Εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο
Μπέρκλεϊ και κάτοχος πολλών βραβείων): «Η
ζωή, ακόμα και στα βακτήρια, παραείναι πολύπλοκη για να έχει συμβεί από
σύμπτωση.»
Dr. Albert Fleishmann, zoologist at Erlangen University, writes, “The
theory of evolution suffers from grave defects, which are more and more
apparent as time advances. It can no longer square with practical
scientific knowledge.”
Albert Fleishmann (ζωολόγος στο Erlangen
University):
Η θεωρία της εξέλιξης πάσχει από συντριπτικά
ελαττώματα, τα οποία γίνονται όλο και πιο προφανή καθώς ο χρόνος
περνάει. Δεν είναι πια συμβατή με τα στοιχεία που κατέχουμε.»
Famous Canadian geologist William Dawson says, “the record of the rocks
is decidedly against evolutionists.»
William Dawson (διάσημος Καναδός γεωλόγος):
Τα [παλαιολιθικά] αρχεία
είναι φανερά εναντίον των εξελικτικών.
Ken Hsu, the evolutionist professor at the Geological Institute in
Zurich, E.T.H., and former president of the International Association of
Sedimentologists, writes, “We have had enough of the Darwinian fallacy.
It’s about time we cry: ‘The Emperor has no clothes.’”
Ken Hsu (Ελβετός γεωολόγος, παλαιοντοκλιματολόγος και ωκεανογράφος,
πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Ιζηματολόγων):
Αρκετά πια με τη δαρβινική
πλάνη. Είναι ώρα να φωνάξουμε: «Πιάσαν τον αυτοκράτορα με κατεβασμένα τα
βρακιά!»
Lemoine, a former president of the Geological Society of France and
director of the Natural History Museum in Paris, as well as the editor
of the Encyclopedie Francaise, declares that, “The theories of
evolution, with which our studious youth have been deceived, constitute
actually a dogma that all the world continues to teach: but each, in his
speciality, the zoologist or the botanist, ascertains that none of the
explanations furnished is adequate….[I]t results from this summary, that
the theory of evolution is impossible.”
Lemoine (πρώην πρόεδρος της Γεωλογικής Εταιρείας
της Γαλλίας και διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Ιστορίας στο Παρίσι):
Οι θεωρίες της εξέλιξης, με τις οποίες μας
απάτησαν στα νεανικά φοιτητικά μας χρόνια, αποτελούν πράγματι ένα δόγμα
που όλος ο κόσμος συνεχίζει να διδάσκει. Αλλά ο καθένας, στη δική του
ειδικότητα, ο ζωολόγος κι ο βοτανολόγος, βεβαιώνουν ότι καμιά από τις
εξηγήσεις που παρέχονται δεν επαρκεί. [...] Από τα προαναφερόμενα
βγαίνει το συμπέρασμα ότι η θεωρία της εξέλιξης είναι εσφαλμένη.»
Jen Rostand (experimental biologist, famous for his work as a science
writer member of the prestigious Académie française): “The theory of
evolution gives no answer to the important problem of the origin of life
and presents only fallacious solutions to the problem of the nature of
evolutive transformations…[Because of this situation] We are condemned
to believe in evolution…. Perhaps we are now in a worse position than in
1850 because we have searched for one century and we have the impression
that the different hypotheses are now exhausted.
Jen Rostand (πειραματικός βιολόγος, διάσημος
συγγραφέας επιστημονικών βιβλίων, μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας):
Η θεωρία της εξέλιξης δεν δίνει απάντηση στο
σημαντικό πρόβλημα της προέλευσης της ζωής και παρουσιάζει μόνο
εσφαλμένες λύσεις στο πρόβλημα της φύσης των αλλαγών μέσα στην πορεία
του χρόνου.
Julio Garrido, Sc.D., a member of the Spanish Royal Academy of Science
and a former president of the French Society of Crystallography and
Mineralogy: “Evolution is a simplistic idea, almost an infantile idea”.
“The evolutionary theory is one of the ‘diseases,’ because it is the
corruption of philosophical prejudices regarding a pure scientific
question.”
Julio Garrido (πρόεδρος της Γαλλικής Ένωσης Κρυσταλλογραφίας και
Ορυκτολογίας, μέλος της ισπανικής Βασιλικής Εταιρείας Επιστημών):
Η
εξέλιξη είναι μια απλοϊκή ιδέα, σχεδόν μια παιδαριώδης ιδέα. [...] Η
θεωρία της εξέλιξης είναι μια από τις «ασθένειες», διότι αποτελεί το
διαβρωτικό αποτέλεσμα φιλοσοφικών προκαταλήψεων σχετικά με ένα αμιγώς
επιστημονικό ερώτημα.
R. Clyde McCone, Ph.D., Professor of Anthropology, California State
University, Long Beach, states, “as an anthropologist, I object to
evolution on the anthropological grounds that I have presented. There
are no data for evolution.”
R. Clyde McCone (καθηγητής ανθρωπολογίας στο
Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Long Beach):
Ως ανθρωπολόγος, δεν συμφωνώ με τη θεωρία της
εξέλιξης, με βάση τα ανθρωπολογικά στοιχεία που παρουσίασα. Δεν υπάρχουν
στοιχεία που να υποστηρίζουν την εξέλιξη.
"Species that were once thought to have turned into others have been
found to overlap in time with these alleged descendants. In fact, the
fossil record does not convincingly document a single transition from
one species to another." (Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable:
Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95)
Stanley, S.M. Ph.D., παλαιοντολόγος και εξελικτικός βιολόγος, καθηγητής
στα Johns Hopkins University και University of Hawaii at Manoa. Κάτοχος
διαφόρων βραβείων και μεταλλείων που του απονεμήθηκαν από την Εταιρεία
Παλαιοντολογίας και από την Εθνική Ακαδημία Επιστημών):
Είδη τα οποία
κάποτε πιστεύαμε ότι εξελίχθηκαν σε άλλα, βρέθηκαν μετά να είναι
σύγχρονα των υποτιθέμενων προγόνων τους. Στην πραγματικότητα, το αρχείο
απολιθωμάτων δεν τεκμηριώνει πειστικά ούτε μία μετάβαση από ένα είδος σε
ένα άλλο.
"With the benefit of hindsight, it is amazing that
paleontologists could have accepted gradual evolution as a universal
pattern on the basis of a handful of supposedly well-documented
lineages (e.g. Gryphaea, Micraster, Zaphrentis) none of which actually
withstands close scrutiny." (Paul, C. R. C., 1989, "Patterns of
Evolution and Extinction in Invertebrates", Allen, K. C. and Briggs, D.
E. G. (editors), Evolution and the Fossil Record, Smithsonian
Institution Press, Washington, D. C., 1989, p. 105)
Paul, C. R. C.:
Βλέποντας την όλη ιστορία [αυτής της ιδέας], είναι εκπληκτικό ότι οι
παλαιοντολόγοι δέχθηκαν τη σταδιακή εξέλιξη ως ένα καθολικό μοτίβο, με
βάση λίγες υποτιθέμενα καλά τεκμηριωμένες γενεαλογίες (π.χ. Gryphaea,
Micraster, Zaphrentis), καμιά απ’ τις οποίες δεν μπορεί πράγματι να
αντέξει κοντινότερη εξέταση.
"Today our duty
is to destroy the myth of evolution, considered as a simple,
understood, and explained phenomenon which keeps rapidly unfolding
before us. Biologists must be encouraged to think about the
weaknesses and extrapolations that theoreticians put forward or lay
down as established truths. The deceit is sometimes unconscious, but
not always, since some people, owing to their sectarianism,
purposely overlook reality and refuse to acknowledge the
inadequacies and falsity of their beliefs." [...] "To insist ...
that life appeared quite by chance and evolved in this fashion is an
unfounded supposition which I believe to be wrong and not in
accordance with the facts."
«Σήμερα το καθήκον μας είναι να καταστρέψουμε
τον μύθο της εξέλιξης, θεωρημένης ως ένα απλό, κατανοημένο και
εξηγημένο φαινόμενο που συνεχίζει να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια
μας. Οι βιολόγοι πρέπει να ενθαρρυνθούν να σκεφτούν σχετικά με τις
αδυναμίες και τα συμπεράσματα που οι θεωρητικοί πρόταξαν και
παρουσίασαν ως καθιερωμένες αλήθειες. Η απάτη είναι μερικές φορές
ασυνείδητη, αλλά όχι πάντα, εφόσον κάποιοι άνθρωποι, εξαιτίας της
δογματικής νοοτροπίας τους, εσκεμμένα παραβλέπουν την πραγματικότητα
και αρνούνται να αναγνωρίσουν τις ανεπάρκειες και τα σφάλματα των
πεποιθήσεών τους.» «Το να επιμένεις ότι η ζωή εμφανίστηκε τυχαία και
εξελίχθηκε με αυτό τον τρόπο είναι μια αβάσιμη εικασία που πιστεύω
ότι είναι εσφαλμένη και όχι σύμφωνη με τα στοιχεία.»
Ως προς την πηγή της νοημοσύνης που
επιδεικνύουν οι οργανισμοί, λέει: «Ίσως
η βιολογία δεν μπορεί να προχωρήσει σε αυτή την περιοχή· τα υπόλοιπα
είναι μεταφυσική.» (Perhaps in this
area biology can go no farther: the rest is metaphysics.")
http://www.icr.org/article/review-evolution-living-organisms-by-pierre-pual-g/
Pierre-Paul Grassé, διάσημος Γάλλος
ζωολόγος, πρόεδρος της Γαλλικής Ακαδημίας Επιστημών, συγγραφέας άνω
των τριακοσίων επιστημονικών βιβλίων, περιλαμβανομένου του
συγγράμματος 52 τόμων "Πραγματεία Ζωολογίας" (Traité de Zoologie),
επικριτής της νεοδαρβινικής θεωρίας της εξέλιξης και υποστηρικτής
της νεολαμαρκιανής θεωρίας (κληρονόμηση επίκτητων χαρακτηριστικών,
ζωτικισμός, η εξέλιξη δεν γίνεται μέσα από φυσική επιλογή τυχαίων
μεταλλάξεων)
Arthur Eddington (astrophysicist): "The idea of a universal mind or
Logos would be, I think, a fairly plausible inference from the present
state of scientific theory."
Arthur Eddington (ένας από τους γνωστότερους
αστροφυσικούς του 20ού αιώνα):
Με βάση τα σημερινά δεδομένα της
επιστήμης, είναι αρκετά λογικό να συμπεράνουμε ότι πίσω από τη φύση
βρίσκεται ένας συμπαντικός Νους ή Λόγος.
Arno Penzias (Nobel prize in physics): "Astronomy leads us to a unique
event, a universe which was created out of nothing, one with the very
delicate balance needed to provide exactly the conditions required to
permit life, and one which has an underlying (one might say
'supernatural') plan."
Arno Penzias (βραβείο νόμπελ στη φυσική): Η
αστρονομία μάς οδηγεί στη θέαση ενός σύμπαντος που δημιουργήθηκε από το
τίποτα και διαμορφώθηκε μέσα από μια πολύ λεπτή ισορροπία που επέτρεπε
να υπάρχουν ακριβώς εκείνες οι συνθήκες που χρειάζονταν για τη
δημιουργία της ζωής, ακολουθώντας ένα υποκείμενο –θα μπορούσαμε επίσης
να πούμε «υπερφυσικό»- σχέδιο.
Fred Hoyle (British astrophysicist): "A common sense interpretation of
the facts suggests that a superintellect has monkeyed with physics, as
well as with chemistry and biology, and that there are no blind forces
worth speaking about in nature. The numbers one calculates from the
facts seem to me so overwhelming as to put this conclusion almost beyond
question."
Fred Hoyle (γνωστός Άγγλος αστρονόμος και
μαθηματικός, διευθυντής του Ινστιτούτου Αστρονομίας του Πανεπιστημίου
Κέμπριτζ):
Μια λογική ερμηνεία των δεδομένων υποδηλώνει ότι
ένας Υπερνούς έχει επιδράσει στη φυσική, καθώς και στη χημεία και τη
βιολογία, και ότι δεν υπάρχουν «τυφλές δυνάμεις» άξιες λόγου στη φύση.
Τα ποσοτικά στοιχεία που έχουμε ως προς αυτό είναι τόσο ισχυρά, ώστε να
θέτουν αυτό το συμπέρασμα σχεδόν πέραν αμφιβολίας.
Μαξ Πλανκ, βραβείο Νόμπελ στη Φυσική: "Ο νους είναι το θεμέλιο της ύλης."
David Bohm (famous physicist): "We have reversed the
usual classical notion that the independent "elementary parts" of the
world are the fundamental reality, and that the various systems are
merely particular contingent forms and arrangements of these parts.
Rather, we say that inseparable quantum interconnectedness of the whole
universe is the fundamental reality, and that relatively independent
behaving parts are merely particular and contingent forms within this
whole."
Ντέιβιντ Μπομ, μαθητής του Αϊνστάιν και (σύμφωνα
με τη Wikipedia) ευρέως θεωρούμενος ένας από τους καλύτερους φυσικούς
όλων των εποχών:
Έχουμε αντιστρέψει την συνήθη άποψη της κλασικής
φυσικής ότι τα ανεξάρτητα «στοιχειώδη μέρη» του κόσμου (άτομα, μόρια
κλπ) είναι η θεμελειώδης πραγματικότητα και ότι τα διάφορα συστήματα
(βιολογικοί οργανισμοί κλπ) είναι απλά ειδικοί σχηματισμοί που
προέρχονται από αυτά τα μέρη και θεμελιώνονται σε αυτά. Αντ' αυτού, η καινούργια
φυσική λέει ότι η θεμελιακή πραγματικότητα είναι η κβαντική
αλληλεξάρτηση ολόκληρου του σύμπαντος, ενώ τα σχετικώς ανεξάρτητα μέρη
δεν είναι παρά μορφοποιήσεις που προέρχονται από το Όλο και
θεμελιώνονται σε αυτό.
Paul Davies (British astrophysicist): "There is for me powerful evidence
that there is something going on behind it all....It seems as though
somebody has fine-tuned nature’s numbers to make the Universe....The
impression of design is overwhelming".
Paul Davies (Βρετανός θεωρητικός φυσικός,
κοσμολόγος, αστροβιολόγος και συγγραφέας βιβλίων best
seller, κάτοχος διαφόρων βραβείων, όπως του βραβείου
Michael Faraday Prize, που του
απονεμήθηκε το 2002 από τη Βασιλική Ακαδημία):
Υπάρχουν
ισχυρές αποδείξεις ότι υπάρχει κάτι πίσω από όλα αυτά. Φαίνεται σαν
κάποιος να έχει ρυθμίσει επακριβώς τα νούμερα της φύσης για να φτιάξει
το σύμπαν. [...] Η αίσθηση ότι [το σύμπαν] είναι σχεδιασμένο είναι πολύ
ισχυρή.
Alan Sandage (winner of the Crawford prize in astronomy): "I find it
quite improbable that such order came out of chaos. There has to be some
organizing principle. God to me is a mystery but is the explanation for
the miracle of existence, why there is something instead of nothing."
Alan Sandage (νικητής του βραβείου Crawford στην
αστρονομία):
Το βρίσκω αρκετά απίθανο ότι τέτοια τάξη προήλθε από το
χάος. Θα πρέπει να υπάρχει κάποια οργανωτική αρχή. Ο Θεός είναι για μένα
μυστήριο, αλλά είναι η εξήγηση για το θαύμα της ύπαρξης, για το γιατί
υπάρχει κάτι αντί για τίποτα.
Antony Flew (Professor of Philosophy, former atheist, author, and
debater) "It now seems to me that the findings of more than fifty years
of DNA research have provided materials for a new and enormously
powerful argument to design."
Antony Flew (καθηγητής φιλοσοφίας στην Οξφόρδη και
αλλού, πρώην αθεϊστής, συγγραφέας και debater, συγγραφέας του βιβλίου:
«There is a God: How the World's Most Notorious Atheist Changed His
Mind» – «Υπάρχει Θεός: Πώς ο μεγαλύτερος αθεϊστής του κόσμου άλλαξε
γνώμη»):
Μου φαίνεται τώρα ότι τα ευρήματα περισσότερων από
50 ετών έρευνας στο DNA έχουν παράσχει υλικό για ένα νέο και τρομερά
ισχυρό επιχείρημα ότι η βιολογική ζωή είναι σχεδιασμένη.
Alexander Polyakov (Soviet physicist): "We know that nature is
described by the best of all possible mathematics because God created
it."
Alexander Polyakov (Θεωρητικός φυσικός στο
Πρίνστον, με πολλές διακρίσεις και βραβεία, όπως το Βραβείο για τη
Μαθηματική Φυσική, που πήρε το 1986, και το Lars
Onsager Prize, που πήρε το 2011. Ένας από τους θεμελιωτές της
θεωρίας χορδών): Γνωρίζουμε
ότι η φύση περιγράφεται από τα καλύτερα των μαθηματικών, επειδή τη
δημιούργησε ο Θεός.
Michael Behe
(Professor of Biochemistry at Lehigh University,
author of "Darwin’s Black Box: The
Biochemical Challenge of Evolution" (Free Press, 1996),
a book which magazines National Review and World both selected as
one of the 100 most important books of the 20th century): "To a person
who does not feel obliged to restrict his search to unintelligent
causes, the straightforward conclusion is that many biochemical systems
were designed."
Michael Behe (καθηγητής βιοχημείας στο Lehigh University, συγγραφέας του
βιβλίου: "Το μαύρο κουτί του Δαρβίνου: η βιοχημική πρόκληση για τη
δαρβινική θεωρία" (Free Press, 1996), ένα βιβλίο που επιλέχθηκε από
τα περιοδικά
National Review και World ως
ένα από τα 100 σημαντικόττερα του εικοστού αιώνα):
Για κάποιον που
δεν αισθάνεται υποχρεωμένος να περιορίσει την έρευνά του μόνο σε μη
νοήμονες αιτιακούς παράγοντες, το αναπόφευκτο συμπέρασμα είναι ότι πολλά
βιοχημικά συστήματα είναι προϊόν σχεδιασμού.
Vera Kistiakowsky (MIT physicist): "The exquisite order displayed by our
scientific understanding of the physical world calls for the divine."
Vera Kistiakowsky (φυσικός στο Μ.Ι.Τ.):
Η
εκλεπτυσμένη τάξη που φανερώνεται από την επιστημονική μας κατανόηση του
κόσμου υποδεικνύει τον θείο παράγοντα.
Rupert Sheldrake: "Genes enable organisms to make proteins, but do not
contain programs or blueprints, or explain the development of embryos."
Rupert Sheldrake (βιολόγος, διευθυντής σπουδών στη
βιοχημεία και κυτταρική βιολογία στο Clare College στο Πανεπιστήμιο του
Cambridge, Research Fellow της Βασιλικής Εταιρίας):
Τα γονίδια δίνουν στους οργανισμούς τη δυνατότητα
να φτιάξουν πρωτεΐνες, αλλά δεν περιέχουν προγράμματα ή προσχέδια και
δεν εξηγούν τη δημιουργία των εμβρύων.
Robert Jastrow (astronomer, physicist and cosmologist): "For the
scientist who has lived by his faith in the power of reason, the story
ends like a bad dream. He has scaled the mountains of ignorance; he is
about to conquer the highest peak; as he pulls himself over the final
rock, he is greeted by a band of theologians who have been sitting there
for centuries."
Robert Jastrow (αστρονόμος, φυσικός και
κοσμολόγος, διάφορες διευθυντικές θέσεις σε πρότζεκτ της
NASA και αστεροσκοπεία, κάτοχος μεταλλίων και
βραβείων από την κυβέρνηση, τη NASA και
πανεπιστήμια): Για τον επιστήμονα που έχει ζήσει με πίστη στη δύναμη του
ορθολογισμού, η ιστορία τελειώνει σαν κακό όνειρο. Έχει σκαρφαλώσει τα
βουνά της άγνοιαςˑ είναι έτοιμος να κατακτήσει την υψηλότερη κορυφήˑ
καθώς αναρριχάται πάνω από τον τελευταίο βράχο, βρίσκει να τον χαιρετάει
μια ομάδα θεολόγων που κάθεται εκεί επί αιώνες.
Και μερικά ακόμα, που τα πήρα σε αυτή τη μορφή από
το ελληνικό διαδίκτυο:
«Η εξέλιξη γίνεται αποδεκτή από τους ζωολόγους, όχι επειδή έχει
παρατηρηθεί ότι συμβαίνει ή επειδή μπορεί να αποδειχθεί σωστή με
συνεπείς λογικά αποδείξεις, αλλά επειδή η μόνη εναλλακτική επιλογή είναι
η ειδική δημιουργία, πράγμα απίθανο.» (D. Watson, Adaptation, Nature
123:233)
«Αποδεχόμενοι την εξέλιξη ως γεγονός, πολλοί βιολόγοι παύουν να
σκέφτονται ότι η επιστήμη χτίζεται σε θεωρίες που αποδεικνύονται σωστές
μέσω πειραμάτων, ή παύουν να θυμούνται ότι η θεωρία της εξέλιξης των
ζώων δεν έχει ποτέ αποδειχθεί σωστή με κάποιον παρόμοιο τρόπο.»
(L.H.Matthews:
Introduction in the Origin of Species by Charles Darwin)
«Περισσότερα από 30 χρόνια πειραμάτων επάνω στην προέλευση της ζωής
στα πεδία της χημικής και μοριακής εξέλιξης έχουν οδηγήσει σε μία
καλύτερη αντίληψη του μεγέθους του προβλήματος της προέλευσης της ζωής
επάνω στη γη και όχι στη λύση του. Προς το παρόν όλες οι συζητήσεις που
βασίζονται στις κύριες θεωρίες και στα πειράματα είτε καταλήγουν σε
αδιέξοδο είτε σε παραδοχή άγνοιας.» (Dose, Professor Dr. Klaus, The
origin of life; More Questions Than Answers, Interdisciplinary Science
Reviews, vol.13, no.4, pp.348-356)
«Συνεπώς, αν θελήσουμε να εξετάσουμε τη γένεση
ενός ζώου σύμφωνα με τους κανόνες και περιορισμούς της θερμοδυναμικής,
πρέπει να πιστέψουμε ότι η αναπτυξιακή διευθέτηση των ατόμων είναι αυτή της χαμηλότερης
εσωτερικής ενέργειας. Το μυαλό μου βρίσκεται σε σύγχυση! Αν η ζωντανή
ύλη δεν προκύπτει λοιπόν από αλληλεπίδραση ατόμων, φυσικών δυνάμεων και
ακτινοβολίας, τότε πώς προέκυψε; Πιστεύω, βέβαια, ότι πρέπει να
παραδεχτούμε πως η μοναδική αποδεκτή λύση είναι η ειδική δημιουργία.
Γνωρίζω ότι αυτό είναι ανάθεμα για τους φυσικούς, όπως εξάλλου και για
εμένα, αλλά δεν πρέπει να απορρίπτουμε μία θεωρία που δεν μας αρέσει αν
τα πειραματικά δεδομένα την υποστηρίζουν. Στην πραγματικότητα, η εξέλιξη
είναι κατά μία έννοια μία επιστημονική θρησκεία. Οι περισσότεροι
επιστήμονες την έχουν αποδεχτεί και είναι πρόθυμοι να αλλοιώσουν τις
παρατηρήσεις τους ώστε να συμφωνήσουν με αυτή. Στο δικό μου μυαλό, η
θεωρία αυτή δε στέκει καθόλου. (Lipson, H. S., «A physicist looks at
evolution», Physics bulletin, vol.31, p.138)
«Τα επιχειρήματα που απορρέουν από την εξελικτική θεωρία μπορούν
βέβαια να χρησιμοποιηθούν για να κατευθύνουν μελλοντικά κάποιες
ερευνητικές γραμμές, αλλά είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα αν κάποιος τα
εμπιστευτεί πάρα πολύ.» (Crick, Francis, «Lessons from biology» Natural
history, vol.97)
«Κάθε τυχαία μετατροπή στη σύνθεση και στις ιδιότητες ενός ιδιαίτερα
πολύπλοκου ζωντανού συστήματος (μετάλλαξη) δεν υπάρχει πιθανότητα να
βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας του, και οι περισσότερες μεταλλάξεις
είναι δυσλειτουργικές γι αυτό το λόγο. Υπάρχει μία ευαίσθητη ισορροπία
μεταξύ ενός οργανισμού και του περιβάλλοντός του, την οποία μία
μετάλλαξη πολύ εύκολα θα διαταράξει. Με παρόμοιο τρόπο, κάποιος δεν θα
περίμενε ότι η τυχαία αλλαγή στη θέση του φρένου ή του πεντάλ του
γκαζιού θα βελτίωνε τη λειτουργία του αυτοκινήτου.»
(Hulse, Frederic S.,
The human species (New York, Random House), 524 pp.)
«Είναι εύκολο να δείξουμε ότι τα 2,000 περίπου ένζυμα που απαντούν
στα βιολογικά συστήματα δεν θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί στη γη. Αν
κανείς μετρήσει τον αριθμό των δοκιμαστικών συνδυασμών των αμινοξέων που
χρειάζονται για να δημιουργήσουν τα ένζυμα, η πιθανότητα να προκύψουν
από τυχαία μίξη υπολογίζεται τελικά σε λιγότερο από 1 προς 1040.000.»
(Hoyle, Sir Fred and Chandra Wickramasinghe, «Where microbes boldly
went», New Scientist, vol.91, pp.412-415)
Τα απολιθώματα δεν παρέχουν καμία απόδειξη προς υποστήριξη της
Δαρβινικής θεωρίας, εκτός από μία αδύναμη έννοια κατά την οποία το
αρχείο των απολιθωμάτων απλά συμφωνεί μαζί της, όπως ακριβώς βρίσκεται
ταυτόχρονα σε συμφωνία με άλλες εξελικτικές θεωρίες, με επαναστατικές
θεωρίες και θεωρίες θεϊστικής (ειδικής) δημιουργίας.» (Kitts, David B.,
«Search for the holy transformation», review of Evolution of living
organisms, by Pierre-P.Grasse, Paleobiology, vol.5)